Внимавайте намалените цени на стоките през януари да не се окажат същите от декември

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (1)
11:17 / 11.01.2018
3790
Най-големият риск при пазаруване от януарските намаления е търговецът да удължи срока на кампанията, но да запази същите цени, предупреди председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов в Новините на ТВ+. "Една такава кампания може да продължи най-много 30 дни, след което - ако се анонсира процент намаление, той трябва да е спрямо последната цена, на която стоката е продавана", разясни Маргаритов. Той посъветва да не се пазарува под импулса на обявеното намаление, а да се обмисли дали действително дадено нещо е необходимо, за да не се окажем с наистина изгодно придобита, но ненужна стока. "Възможно е някои търговци да имат нереализирана стока през кампаниите по Коледа и Нова година и сега да се опитват да я продадат, включително и на реално по-изгодни цени", допълни той.

Председателят на КЗП предупреди търговците да не използват спекулативно термина "разпродажба" и уточни, че в Закона за защита на потребителите той е с по-специфична дефиниция спрямо формулировката за намаление. Разпродажбата може да се случи за по-дълъг период от време - до шест месеца, но задължително трябва да са налице няколко предпоставки. Например, продажба или ликвидация на самото предприятие. Друга причина може да е извършване на ремонти в търговския обект с продължителност над 30 дни. Или при пълна или частична разпродажба на стоковите наличности по повод пълно или частично преустановяване дейността на търговеца, ако такова не е извършвано в последните три години. 

"Това са условия, които задължават търговеца, когато постави въпросната дума на витрината си, при проверка да може да докаже тези хипотези. Иначе въвежда потребителите в заблуждение - те си мислят, че ще могат да си купят нещо супер изгодно, а да се окаже, че това не е така," подчерта той.

Маргаритов отправи и друга препоръка към търговците - винаги да анонсират новата, намалена цена спрямо последната, на която са продавали стоката поне един месец. Освен това, на самата стока да обозначават достатъчно ясно и разбираемо за потребителя каква е била старата цена, каква е новата, респективно - какъв е процентът намаление.

Едно от най-често констатираните от контролния орган нарушения при промоционални кампании е фалшивото намаление. "Търговецът изкуствено вдига цената на стоката и няколко дни след това анонсира един процент намаление, който звучи бомбастично, но не е реален", поясни Маргаритов. По думите му подобен трик лесно може да бъде хванат при изискване на фискалната памет на касовите апарати за всяка продавана в дадения търговски обект стока, като се види на каква цена това се е случвало в периода от месец преди да се анонсира намалението. "Имахме дори един случай в онлайн пространството, когато при намаление цената на стоката беше по-висока, отколкото на нашия скрийншот преди месец", даде пример той. 

Виж коментарите (1)
Още новини от Национални новини:
Нови изисквания за ресторантите
Изтече краен срок, свързан с ТЕЛК комисиите
За седмица с металотърсач на плажа си купуваш телевизор
Асен Агов: Войната е до нас, заложено е бъдещето на Европа
Нойзи: Чалгата се индустриализира и успя да зарази като "червен в...
Вижте кои пътища ще са отворени и кои затворени, преди да тръгнет...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).