ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Триковете, с които ни карат да пазаруваме повече в магазина
Автор: Екип Plovdiv24.bg 11:10 / 09.03.2023Коментари (1)2105
©
Замисляли ли сте се защо магазините масово слагат плодовете и зеленчуците на входа? Отговорът е съвсем прост и се касае за маркетингова стратегия.

"Задължително вече всички магазини, като влезеш, трябва да минеш покрай зеленчуците на входа. Като влезеш и видиш много цветове, ти се отваря апетита и съответно искаш да купиш повече неща, отколкото си влязъл да купиш", казва Емил Борисов, който е работил около 5 години в една от големите вериги супермаркети, пред БНР. 

По думите му има правило, което е, че на нивото на очите се слагат скъпите продукти, а евтините винаги са най-отдолу, като подсъзнателно те карат един вид да се принизиш, да се наведеш и да те хване срам да си купиш евтиния продукт.

Според Борисов в големите вериги отдавна подреждат стоките си по определени правила. Трикове, които действат на подсъзнанието и ни стимулират да купуваме понякога и излишни неща.

Когато се пуснат на добри цени стоки от първа необходимост, те винаги свършват за минути, споделя опита си Емил Борисов. Купуват и търговци от малки магазини, което е принудило част от веригите да въведат ограничения. Стоките с по-малък срок на годност винаги са най-отпред, казва Емил.

Националната статистика излезе с притеснителните данни, че три-четвърти от населението има проблеми да покрива всекидневните си разходи. Затова и промоциите в магазините грабват все повече окото на хората и се превръщат в ключов елемент на пазаруването, съобщава businessnovinite.bg.

В началото на пандемията рафтовете оставаха без основни продукти, а в последно време пазаруването на промоционални стоки се превърна в изключително важен елемент за мнозина. Според психоложката и мениджър на магазин за бижута Аница Хугасиян потребителите в момента се делят на три групи:

"Първата група е тази, която изведнъж сви бюджета, започна да прави по-сериозни икономии, да си складира примерно кешови пари. Втората група обхваща този модел личности, които изведнъж дадоха една оценка за нещата и казват – ами, почваме да харчим, че не знаем какъв ще е утрешния ден, нали? И в един момент влизат в такива излишни харчове, които към този етап от техния живот те нямат нужда от тях."

В третата група попадат хората, които са започнали да инвестират парите си, например в имоти, казва още Аница Хугасиян. Според нея много от търговците се опитват да оцелеят след пандемията и търсят начини да стимулират клиентите.







Зареждане! Моля, изчакайте ...
на 09.03.2023 г.
0
 
 
Това го знае всяко хлапе.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Март 2023 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Български национален отбор по футбол
ТВ и шоу сезон 2022/2023 г.
Зима 2022/2023 г.
Парламентарни избори 2023 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Ако изборите за кмет бяха днес, кого бихте подкрепили?
Веселина Александрова
Георги Титюков
Димитър Колев
Здравко Димитров
Иван Петков
Иван Стоянов
Иван Тотев
Йордан Иванов
Костадин Димитров
Манол Пейков
Славчо Атанасов
Друг
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти
За реклама
Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
©2004 - 2019 Медия груп 24 ООД. Plovdiv24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Plovdiv24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: