Регионалният министър за АМ "Хемус": Няма как да спрем строителство, което не е започнало

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (0)
09:12 / 02.07.2021
2283
"Никой не спира строителството на магистрала "Хемус". Важно е обаче кой би могъл да го спре. Първо - могат да го спрат фирмите, които могат да кажат на работниците си, че нямат пари за заплати. Това ще бъде лъжа, защото те имат много пари, но е възможно този процес да се случи по други причини. Искам да кажа на работниците, че фирмите имат пари. Г-н Беличев също може да спре строителството. Той е шеф на "Автомагистрали" ЕАД и на всички подизпълнители.  Аз нямам власт над него. Въпреки че "Автомагистрали" ЕАД е собственост на МРРБ, г-н Беличев може да се уволни, само ако той сам реши". Това заяви в студиото на "Здравей, България" министърът на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова.

"Държавата отделя много пари за строителството им. Фирмите, които изпълняват проектите, се оплакват от години, че парите за строителството са малко. Държавата е права, че се дават много пари, и фирмите са прави, че получават малко. Гражданите пък са недоволни от ниското качество. Защо се случва така? Механизмът, по който се надписва сметката, е ясен. При т.нар. "инженеринг", ако за един път трябват 100 кубика бетон за качествена работа, в сметката се записват 200. Цената остава пазарна, но количеството е завишено. Същата е схемата и със свлачищата. При всички тях няма обществени поръчки", обясни Комитова

АМ "Хемус"

Тя добави, че строежът на магистрала "Хемус" представлява едно трасе от 250 км от Ябланица до Шумен.

"Това е равно на магистрала "Тракия" от Пловдив до Бургас. "Хемус" е разделена на 9 участъка за строителство. За участъците от 1 до 6 сме одобрили 1.95 млрд. лв, а за участъците 7,8 и 9 сме осигурили 1.8 млрд. лв.", обясни тя.

"В участъците 1,2 и 3 се извършва строителство с разрешението за строеж, а в участъците 4,5,6,7,8 и 9 не е започнало строителството. Нека поговорим кой и как спира строителството на магистралата. В 1,2 и 3 се строи и към този момент, а в другите - няма как да спрем строителство, което не е започнало", заяви министър Комитова.

По нейните думи средствата за строителство на магистралата не са спрени.

"По първото постановление от участъци от 1 до 6, за които са разходени близо 2 млрд. лв, се строят само 1,2 и 3, а другите не са започнати. Важно е да отбележим, че "Хемус" се строи от нашето търговско дружество, наречено "Автомагистрали" ЕАД. Това е основната строителна компания, която работи с много подизпълнители, на които са раздадени аванси", казва Комитова.

Към днешна дата са изплатени 71% от парите, а са завършени 4% от проекта, посочи регионалният министър.

"От 2 млрд. лв., на нашето търговско дружество са изплатени 1.38 млрд. – парите са там. Като строителство сме изпълнили – 9 км са готови, а още 68 км са в строителство и не са въведени с Акт 16. Около 16 процента от магистралата са изпълнени, а с парите сме много по-напред. Въпрос на месеци е километрите по участъци 1,2 и 3 да бъдат завършени", обясни министър Комитова.

"Аз мразя незавършеното строителство, защото то е най-скъпото. Ако "Хемус" остане незавършена, ще ни излезе 5 пъти по-скъпа. Никой няма интерес да спира строителството на магистралата", добави тя.

АМ "Тракия"

"Ремонтът на тази магистрала се финансират с други средства. Когато аз дойдох в министерството на 12 май - 3 фирми вече работиха в участъка Чирпан – Стара Загора. На 12 май се работеше усилено, а туристическият сезон се открива на 15 май. Опциите пред нас бяха две – или да спрем строителството, или да го продължим. Спряното строителство са загубени пари. Грешката е допусната в по-ранното планиране на тези ремонтни дейности", каза Комитова.

"Фирмите започнаха да си искат парите. Ние казахме, че ще им ги дадем, но след като извършим проверка на място. Констатирахме некачествени строителни работи и ги накарахме да си отстранят дефектите", обясни още тя.

Виж коментарите (0)

Още по темата (657):
26.04.2024 След ремонт на участък възстановиха движението по АМ "Тракия" в посока
Бургас
10.11.2023 Работи се по разширяване на АМ "Тракия" с по още една лента
26.10.2023 Адриан Николов: В Южна България има сериозно икономическо развитие по линия на АМ "Тракия"
12.10.2023 Ремонт затруднява движението по магистрала "Тракия" до Пловдив
19.09.2023 Министър Цеков в Пловдив: Магистрала "Хемус" се строи от 50 години, трябва още една лента на АМ "Тракия"
21.08.2023 Разширението на АМ "Тракия" между Пловдив и София може да стане най-рано след три години
Още новини от Национални новини:
Проф. Кантарджиев: Ако детето е било в контакт със заразен с кокл...
Фермер: Не може млякото да ми го изкупуват на 80-90 ст., а млечни...
Експерт: Не бързайте със смяната на зимните гуми
Обявиха кредитния рейтинг на България 
Първият български космонавт: Хора идват при мен и ми искат лекарс...
Защо се стигна до бой за олио по магазините


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).