РСМ ще поиска парите за жп линията до България да бъдат пренасочени към тази за Гърция

Автор: ИА Фокус
Коментари (0)
20:16 / 23.07.2024
6062
Правителството на Република Северна Македония ще поиска от Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР) и Eвропейската инвестиционна банка (ЕИБ) част от средствата за изграждането на жп линията до България да бъдат пренасочени за изграждане на високоскоростна железопътна линия по Коридор 10 и рехабилитация на съществуващата. Това са съобщили премиерът на РСМ Християн Мицкоски и министърът на транспорта и съобщенията Александър Николоски, предава Канал 5.

"Този проект ще струва около 250 милиона евро, което е половината от сумата, необходима за изграждането на третата фаза на жп линията Йеленица до България, която, както е проектирана от предишното правителство, завършва в тунел, който няма край", е коментирал Николовски.

"Ако се построи железопътната линия от Крива Паланка до България, проектът трябва да бъде сериозно преразгледан и анализиран със съседите, тъй като според проекта на 24-километровата железница ще трябва да бъдат изградени 22 тунела, 20 семейства ще бъдат остана без дом, а 1 километър ще струва 24 милиона евро, което я прави най-скъпата железница в Европа", е допълнил той.

"Струва ли си да харчим 560 милиона евро от народните пари в бедна Македония, където сме благодарни за дарение от 14 милиона евро, за железопътна линия, която трябва да унищожи част от град Крива паланка, влакът да се движи с 60 км на час, теоретично да има 22 тунела и да свършва в тунел, който не води до никъде, тоест тази железница никога няма да бъде завършена, просто ще хвърлим парите и ще имаме ситуация, в която след 10 години пак ще сме говорим за незавършената железопътна линия", е заявил още Александър Николовски.

"Фокусът вече е върху Коридор 8. За 2 часа и половина след края на годината ще може да се стига от Скопие до София", е коментирал Коце Траяновски. "25-километровият път, който струва 93,7 милиона евро, е не само по-бърза комуникация със София, но и ще позволи по-бърз транспорт от Скопие през Куманово до Крива паланка", е допълнил Траяновски.

"Той е разделен на два лота, единият лот е от Страцин до Дълбочица-15,5 километра, вторият е Дълбочица до Крива паланка - 10 километра. Общата стойност на тази инвестиция е 93,7 милиона евро, първият лот е 43,2 милиона евро, вторият е на стойност 50,5 милиона евро. Работата започна през 2018 г. и очакваме да приключи до Нова година. Единият е завършен на 71 %, а другият е на около 91 %.", според Коце Траяновски.

Миналия месец обаче, след публикуването на одитния доклад за реализирането на капиталови инвестиции в страната, министър Николовски призова обществото да проучи работата на ДП "Пътна и железопътна инфраструктура“, като една от причините беше именно наблюдението на одиторите, че стойността на строителния проект по Коридор 8 на жп инфраструктурата на изток е скочила с 220 млн. евро.

Виж коментарите (0)

Още по темата (110):
06.05.2025 Мицкоски: Македонският език съществува от много векове
04.05.2025 Президентът на РМС: Гоце Делчев беше и ще бъде част от нас, нашата история, настояще и бъдеще
04.05.2025 Александър Йорданов: Всеки българин има дълг към Македония
13.03.2025 Мицкоски: Промяната на конституцията е пряка намеса във вътрешните работи на една суверенна държава
13.03.2025 Северна Македония отново с остър коментар към България
12.03.2025 Македония: Работи се интензивно за решаване на спора с България
Още новини от Национални новини:
Eксперт: Годишното счетоводно приключване "на заден ход" ще стане...
1/3 от храната, с която си храним, зависи от пчелите
22 години от трагичната смърт на Анатолий Тодоров
Бащата на Сияна: От този момент нататък посвещавам живота си на т...
Намаляват количеството парацетамол в опаковка?
Ако имам спестени над 10 000 лева и те не са в банка, как мога да...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).