Първият частен детектив със сензационна версия за шесторното убийство в Нови Искър!

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (5)
10:32 / 18.01.2018
23343
Марин Маринов е първият частен детектив у нас - основател на Българска асоциация на частните детективи. Преди това е работил в системата на МВР. Популярността му като един от най-добрите в бранша, нарасна след негови разкрития по издирването на изчезнали хора и тежки престъпления, свързани с промишлен шпионаж. Маринов едва не загуби живота си, след като бе прострелян при покушението на Иво Карамански. Детективът е известен още като рокер и голям патриот - активен член е на няколко патриотични неправителствени движения.

"Нямам никакво доверие в официалната статистика. Разбираемо е "битовите" престъпления да са по-лесно и често пъти - по-бързо разкриваеми. Но по-голямо значение имат поръчковите убийства, като престъпления с широк отзвук и касаещи широк кръг от интереси. Там разкриваемоста е почти никаква. И там нещата не опират единствено до некомпетентност, а до срастване на престъпността с властта", каза пред Дир.бг Детектив №1.

- Г-н Маринов, вие сте признат за Детектив №1 в България и мнението ви тежи. Продължават публичните изказвания от най-високо ниво, в защита на официалната версия по случая с масовото убийство в Нови Искър. Вие, доколкото знам, не сте съгласен с нея. На какво се базират съмненията ви?

- Имам съмнения, да. Моята версия се гради на изнесената в медиите информация и някои разговори с хора, запознати със следствието. В началото информацията по случая беше доста разнопосочна и подвеждаща, както всички знаем. Моята версия се приближава до официалната на финала, но има някои съществени разлики с нея. Росен Ангелов е присъствал на разстрела на жертвите неволно, принудително и по-малко вероятно - в съучастие. Трудно ми е да определя дали при всички разстрели, но вероятността за това е по-голяма, отколкото той еднолично и в процес, да е извършил с посоченото оръжие едно от най-тежките в криминалната ни история, убийство.

Най-големи съмнения в официалната версия буди несъвместимостта между психологичния профил на педофил, с този на хладнокръвен масов убиец, с емоционална връзка с жена на средна възраст. После идват детайлите и по самото "самоубийство", след които стигаме до нещо много важно в доказването на такова престъпление - доказан ли е мотивът! На фона на нереалното "убийство от страст", твърдението "отказ от съучастие в квартирни кражби", с последващо изтребване на цяло семейство, звучи направо нелепо.

- Вие казвате и нещо по-смело в един ваш пост в социалната мрежа - че се чувствате унизен от финала на сагата в Нови Искър...

- Казах това след брифинга по случая. И да, изразих възмущението си не само от поднасянето на информацията, но и от някои от отговорите на разследващите. Като например как на журналистическия въпрос "Защо следовите кучета не са открили дирята на заподозрения от вилата до мястото, където се е "самоубил"?", бе отговорено: "Ами, питайте ги тях!" Да не говорим за наглите подхилвания на някой други запитвания, и за веселите отправки към някакъв "филм" от рода "теория на конспирацията". Това е обидно и за нас, хората които искаме да знаем отговорите като професионалисти, и за вас - журналистите. Защото за всички, които търсим истината, важи формулата "Подлагай всичко на съмнение!" Естествено, на основателно съмнение.

В много случаи нещата не са така, както искат да ги виждаме и приемаме. И такива случаи имаме не малко. Ще спомена само за тези, с които съм имал персонален досег: случаят Съвестин - детето, което изчезна безследно посред бял ден. С неговия баща се опитвахме безуспешно да накараме службите да си свършат работата; случаят с малкия Пепи, за убийството на който бе обвинена неговата майка, въпреки че имаше данни, че друг е намесен. Припомням, че това беше случай, който за малко не свали правителството на Иван Костов!

Има и други случаи, които мога да спомена в тази връзка: като този за удавеното в река Искър дете-аутист Веселин. За него също имаше информация,че е отвлечено, но заключението беше "нещастен случай".

Вижте, много са случаите!.. Моето лично мнение е, че в последните 25 години политическата "целесъобразност" при разследването на престъпления с голям обществен резонанс, измества криминалистиката. Това е тъжната истина за мен.

- Знаете ли каква е статистиката на разкриваемост на убийствата у нас, като нямам предвид битовите, при които официално отбелязват напредък, а другите - от по-голям мащаб?

- Нямам никакво доверие в официалната статистика. Разбираемо е "битовите" престъпления да са по-лесно и често пъти - по-бързо разкриваеми. Но по-голямо значение имат поръчковите убийства, като престъпления с широк отзвук и касаещи широк кръг от интереси. Там разкриваемостта е почти никаква. И там нещата не опират единствено до некомпетентност, а до срастване на престъпността с властта. Това отдавна не е тайна за никого.

А в сферата на издирването, трагедията е голяма. Мисля, че това е едно от най-слабите звена в МВР. Практиките и правилата са остарели и има липса на талантливи кадри. Случаят с шесторното убийство по Нова година отново повдигна този проблем, но той някак си бе "заметен под килима" на службите. Изобщо, видя се че пропастта между нас, редовите граждани и уж независимите органи на властта, е огромна. Тя се е подкопавала във времето от всеки такъв случай, за които говорим. Недоверието е повече от показателно, но никой не прави усилие да се справи ефективно с това положение. И то ще ни води към все по- сериозни проблеми.

- Как гледате на полицейските протести?

- Подкрепям ги, естествено. Пак казвам, че проблемите в системата не идват толкова от професионалното ръководство, колкото от политическото. Сега нещата са като при болшевишките служби - назначава се политкомисар, но за трагична разлика от тогава, днес той не е подчинен на професионалисти, а обратното - те са му подчинени. В това е и основната причина за липсата на вяра, на мотивация и желание за работа. Наред, разбира се, с ниските заплати и лошата техническа база и обезпечение.

- У нас се говори, че са тук някакви евронаблюдатели на съдебната ни система. Вие виждал ли сте такъв евронаблюдател, покрай вашата работа? Някой потърсил ли ви е за мнение?

- Не, никой не ме е търсил и едва ли ще се поинтересува. Цялата тази работа с "наблюдателите", мисля че е пълна трагикомедия. Като тази с "панаира на суетата" европредседателство. Отдавна нещата станаха бутаторни и фасадни. Никой не търси истината в дълбочина. Но напрежението се трупа и се надявам, че рано или късно, точно то ще изкорени този начин на правене на политика и ще поведе родината ни към по-достоен живот. Тук, в земята на нашите горди предци.

Източник: Дир.бг


Виж коментарите (5)

Още по темата (59):
06.01.2021 Прокуратурата плаща 80 000 лева заради шесторното убийство в Нови Искър, не си била свършила работата
06.02.2018 Шесторният убиец от Нови Искър още е в моргата
26.01.2018 Участвал в издирването: Засичах на няколко пъти Росен Ангелов
19.01.2018 Майката на Неделчо ридае гневно: Избиха цялото семейство заради Кети!
15.01.2018 Генерал от разузнаването със загадъчна версия за шесторното убийство
14.01.2018 Главният секретар на МВР: Убиецът Росен Ангелов е следил всичко по медиите
Още новини от Национални новини:
За седмица с металотърсач на плажа си купуваш телевизор
Асен Агов: Войната е до нас, заложено е бъдещето на Европа
Нойзи: Чалгата се индустриализира и успя да зарази като "червен в...
Вижте кои пътища ще са отворени и кои затворени, преди да тръгнет...
Остават ви точно два дни, за да не влезете в "черния списък" на Н...
Хванаха туроператори без лиценз да возят хора на екскурзии в чужб...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).