Правителството ще осигури 1,38 млрд. лв. за довършването на АМ "Хемус"

Автор: Стоян Маджиров
Коментари (1)
12:59 / 11.12.2019
4325
Министерският съвет пое ангажимент за осигуряване на 1 380 000 000 лв. по бюджета на Министерството на регионалното развитие и благоустройството за изграждането на последните 88,9 км от АМ "Хемус“. Това е участъкът между 222-ри и 310-ти километър - след връзката с пътя Русе - Велико Търново до строящия се в момента участък Белокопитово - Буховци. За целта се увеличава размерът на ангажиментите за разходи, които Министерството на регионалното развитие и благоустройството може да поеме през 2019 г. С това се цели планиране на завършването на автомагистралата от София до Варна.

Средствата ще бъдат предназначени за изготвянето на технически проекти и изпълнение на строително-монтажните работи в отсечката в периода до 2022 г. От тях 483 000 000 лв. се отпускат по бюджета на МРРБ за 2019 г. за предстоящи плащания.

През миналата година правителството предостави 1,3 млрд. лв. за строителството на 134 км в отсечката от Боаза до връзката с пътя Русе - Велико Търново. Цялостното доизграждане на АМ "Хемус“ е основен приоритет в Управленската програма на правителството, тъй като бъдещето на Северна България и модернизирането на региона е свързано със строителството на автомагистралата и осигуряването на бърза и безопасна пътна комуникация между София и Варна.

В момента в експлоатация са участъците от София до Боаза и от с. Белокопитово до Варна, с обща дължина от около 180 км. Неизградената част, започваща от п. в. "Боаза“ и завършваща при с. Белокопитово, ще свърже вече изградените участъци от двете страни на магистралата. Изграждането на АМ "Хемус“ е разделено на следните участъци:

Участък 1 е с дължина 15,26 км. Започва от Боаза, където ще приключва изграждащата се в момента отсечка, и ще е до пресичането с път III-307 Луковит - Угърчин (км 87+800 до км 103+060), включително пътен възел "Дерманци“.

Участък 2 е 19,2 км. Той е от края на пътен възел "Дерманци“ - при пресичане с път III-307 Луковит - Угърчин, до връзката с път III-3005 Радювене - Катунец, включително пътен възел "Каленик“ (от км 103+060 до км 122+260).

Участък 3 е 17,08 км. Той ще започва от края на пътен възел "Каленик“ при пресичането с път III-3005 Радовене - Катунец до връзката с път II-35 Плевен - Ловеч, включително и п. в. "Плевен“ (от км 122+260 до км 139+340).

Участък 4 е 26,8 км. Той е от края на п. в. "Плевен“ при пресичане с път II-35 Плевен - Ловеч до път III-301 Летница - Ловеч, включително пътен възел "Летница“ (от км 139+340 до км 166+144.09).

Участък 5 е 23,2 км. Той е от края на пътен възел "Летница“ при пресичането с път III-301 до път III-303 Бутово - Павликени, включително и пътния възел (от км 166+144,09 до км 189+344).

Участък 6 е 32,6 км. Започва от края на пътния възел на път III-303 Павликени - Левски до път 1-5 Русе - Велико Търново, включително и пътния възел (от км 189+344 до км 222+000).

С поетите като ангажимент от страна на правителството 1 380 000 000 лв. ще се изгражда отсечката от 222-ри до 310-ти км. Обособени са следните три участъка по нея:

Участък 7 е 43,6 км. Той е след пресичането на път I-5 Русе - Велико Търново до км 265-ти км при пресичането с път II-51 Бяла - Търговище.

Участък 8 - 33,5 км. Отсечката е след пресичането с път II-51 Бяла - Търговище и е до връзката с път II-49 Търговище - Разград.

Участък 9 - 11,9 км. Този участък е от пресичането с път II-49 и до изграждащия се в момента участък Белокопитово - Буховци, при пресичането на път I-4 с път III-5102).

За изграждането на трите участъка се подготвя процедура за сключване на договор по чл. 14, ал. 1, т. 6 от Закона за обществените поръчки, приложими за публичните възложители, какъвто е Агенция "Пътна инфраструктура“ с държавното дружество "Автомагистрали“ ЕАД. МРРБ е едноличен собственик на 100% от капитала на "Автомагистрали“ ЕАД и правата на държавата в дружеството се упражняват от министъра на регионалното развитие и благоустройството. АПИ също е второстепенен разпоредител на бюджетни средства към министъра на регионалното развитие и благоустройството.

Виж коментарите (1)

Още по темата (123):
25.10.2023 Борисов: Aко ГЕРБ не спечели на изборите, АМ "Хемус" няма да се строи
24.08.2023 Девет са обвинените за присвоените милиони от АМ "Хемус"
21.08.2023 Андрей Цеков: "Хемус" е показателен пример как не трябва да се осъществява магистрално строителство
20.07.2023 Гроздан Караджов показа нови документи по казуса АМ "Хемус"
12.03.2023 Шефът на АПИ: 500 млн. лв. ще струва ремонтът на 100 км от проверените
пътища
11.03.2023 Главният секретар на МВР: В строителството е потъвал огромен държавен паричен ресурс, който не е ползван по предназначение
Още новини от Национални новини:
Толкова ли сме зле? От Пловдив до Видин колкото със самолет до Ки...
Обърната цистерна на АМ "Тракия", разделителната мантинела е букв...
Избират Царица Роза
Затварят част от магистрала "Тракия" за 2 седмици
Meteo Bulgaria: Слагайте мрежите и покривайте зеленчуците!
Как да охладите бирата за броени минути?


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).