ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Паргов: Държавна подкрепа за градския транспорт в София само срещу реформи
Автор: Екип Plovdiv24.bg 21:59 / 18.05.2022Коментари (0)1592
©
Държавата е права, когато казва, че Столична община ще получава средства единствено и само срещу гарантирани реформи и промени, които могат да докажат ефективността на разходваните средства, а не по начина, по който се харчиха в последните 10 години. За първи път Столична община е поставена наравно с другите общини в страната, след като повече от десетилетие ѝ бяха изпълнявани всички прищевки от правителствата на Борисов. Сега е моментът екипът на кмета Йорданка Фандъкова да прояви управленския си характер. Това каза Калоян Паргов, който е заместник-председател на Комисията по транспорт и пътна безопасност на СОС и общински съветник от БСП по повод проекта на икономическа рамка на обществения градски транспорт на София за 2022 г., който беше внесен в комисията за първо обсъждане.

Той обясни, че БСП, като отговорна политическа сила в Столичния общински съвет, е подкрепила идеята да се търси разговор с Парламентарната комисия по транспорт, където в диалог да се чуят проблемите и исканията. Но е предупредил, че може да се искат пари само срещу съответните реформи.

По думите му на проведеното заседание на Комисията по транспорт и пътна безопасност основната тема, която е обсъдена, е цената на газа и електричеството, като неизменна част от формирането икономическата рамка и транспортна задача в София.

"Няма да има проблем с горивото. Проблемът ще дойде от това, на каква цена ще се плаща това гориво, от което зависи разходната част. Има неизвестни, които за съжаление засега остават константни – цената на газа, цената на дизела и цената на електричеството, от гледна точка на бъдещи прогнози и планиране“, изтъкна Паргов.

Той каза, че Центърът за градска мобилност, който е отговорен за разплащането на транспортната задача, чиито приходи идват от карти, от превозни документи и от паркирането, предвижда да се увеличат разходите с 50%. И това е на фона на тази дупка от 144 милиона - сума, за която те ще търсят компенсация от правителството, защото Столична община не може да я осигури.

"Спекулациите по отношение на това, че "няма пари за заплати, защото правителството не ни дава пари, за това излезте да протестирате и блокирайте София“ не е решение. Това е политизиране на проблема, вместо да се търси диалог и решение“, счита общинският съветник от БСП.

Калоян Паргов коментира и темата за новата тарифна политика, която предстои да бъде обсъдена и приета от СОС.

"Тикет системата, която беше въведена, е много полезен инструмент, който в реално време ще даде възможност точно за такова реформиране, за каквото и ние пледираме. За да направиш реорганизация на транспорта, да можеш да направиш всички линии добре натоварени, пълноценни и ефективни, трябва да имаш информация“, убеден е заместник-председателят на Комисията по транспорт в СОС.

Социалистът заяви, че БСП има свое предложение за тарифна политика, което се различава от тези на Центъра за градска мобилност, ГЕРБ, Борис Бонев и ДБ.

"Това, което предлагаме от БСП, е за краткосрочните превозни документи - картата за еднократно пътуване да се запази цената от 1.60 лв., както досега. Карта за пътуване в рамките на 60 минути да е на стойност от 2.20 лв.“, съобщи Паргов.

Той обобщи и останалите основни предложения на БСП за абонаментните карти по редовна и преференциална тарифа: За лица с намалена дееспособност преференциални карти от 10 лева на месец и 100 лева на година. За лица с по -малка намалена работоспособност – 20 лева месечната, годишната е 200 лева. А за възрастните граждани над 68 години, съответно месечната да е 10 лева,а годишната – 100 лева. Социалистите предвиждат и карта за младежи до 26 години, включително ученици и студенти – 20 лева на месец и 200 лева на година. А по отношение на всички останали, които искат да имат абонаментни карти, предложението на БСП е за един месец за всички линии да е 50 лева, за една година за всички линии да е 365 лева, а седмична карта да е в размер на 20 лева.

"Основното различие в предложението на БСП, спрямо тези на другите политически групи в СОС, е в цената на еднократното пътуване. Ако цената от 1.60 лв. не бъде запазена, това реално ще доведе до увеличение на разходите за градски транспорт на софиянци“, категоричен е Калоян Паргов.


Още по темата: общо новини по темата: 30
03.01.2024 »
28.08.2023 »
18.04.2023 »
10.04.2023 »
03.04.2023 »
23.03.2023 »
предишна страница [ 1/5 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Април 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Бум на коклюш в България
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Политическо противоборство в САЩ
Облагородяват Градската градина
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: