Министър Папазов добави, че са установени слабости още при изготвяне на анализите за концесията. На 3 юни 2013 година е постъпило писмо, с което стопанинът на гарата информира за предстоящо събаряне на сграда, която е собственост на Националната компания "Железопътна инфраструктура". По договор обаче такава дейност не може да започне с уведомяване, а само с изрично писмено съгласие на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията. Такова писмо обаче не е изпращано на концесионера.
Министър Папазов информира, че ще се анализира обстойно работата на комисията по осъществяване на контрол по изпълнение на договора за концесия на гарата в Пловдив.
Припомняме, че проектът за реконструкция на Централна жп гара Пловдив предвижда събарянето на сградата на старата Транспортна болница, което, както вече Plovdiv24.bg писа, се извършва в момента. Бутнати ще бъдат и другите амортизирани и самосрутващи се постройки. Магазините също ще бъдат премахнати и на тяхно място ще бъде изградена нова търговска част, която веднага след построяването си ще стане безусловна държавна собственост.
За да стартира обаче цялостната реконструкция, концесионерът "ЖП гара Пловдив" ООД първо трябва да се сдобие с проектна идея, която да бъде одобрена, теренът да се изчисти и да се направи цялостно геодезическо заснемане. Предвижда се строителство на паркинг за автобуси, хотелска част и мултифункционален транспортен комплекс.
Основната сграда на Гарата не само, че няма да се събаря, а ще претърпи сериозна реставрация, тъй като е недвижима културна ценност, обясниха от "ЖП гара Пловдив" ООД. Срокът на инвестиционната програма е четири години. Нейната реставрация и реконструкция ще се направи едва в края на инвестиционната програма. Минимумът на мащабния инвестиционен проект е 73.5 млн.лв.
Всички новини по темата можете да проследите ТУК.
Още по темата (69): | |