Ексклузивни кадри от експлозията в Хитрино са запечатали влизането на влаковата композиция в селото и последвалото изтичане на пропилен.
Кадрите са от охранителна камера, близо до гарата. На клипа се вижда как влакът влиза с висока скорост на гара Хитрино. Между петия и шестия вагон се виждат искри, следва и дерайлирането на вагоните.
Контактната мрежа автоматично се самоизключва. Секунди по-късно започва изтичането и на пропилен към домовете на хората.
Според разследването големият врзив е в следствие на печка от къща, намираща се до гарата. В другите къщи е имало по-малки експлозии от електроуреди.
Разследването сочи, че причината за трагедията в Хтирино е високата скорост, с която се е движил влакът - 78 км/час при разрешени 40 на гарата в Хитрино. Паралелното разследване на фирмата собственик на влака обаче показва, че възможната причина е незаключената стрелка, довела до дерайлиране на влака.
Фирмата беше поканила чуждестранни експерти, които са достигнали до това заключение. Основните обвиняеми са главният машинист и неговият помощник. По случая предстои да бъдат направени още няколко експертизи.
Фирмата Булмаркет не осъществява контрол върху "ездата" на машинистите.В БДЖ го има след всеки влак,в частната фирма явно го няма.И машинистите на частния превозвач си жулят както си искат.Но стомната все някога се счупва.Искрите идват от Дерайлиралите вагони,колоосите на след 5я вагон с колелетата са стържили по релсите и от там идва триенето и искренето.Преди 5 вагон няма такова защото влака все още се е държал на релсите и не е дерайлирал.Контактната мрежа не може да изключи освен при късо съединение.Единия от дерайлиралите вагони или е помел стълб и е свалил контактната мрежа или се е повдигнал и е окъсил,за да се случи авт.изключване.Нито машиниста нито енерго диспечера може да извърши това.Цялата ситуация с взрива идва като СЛЕДСТВИЕ от изтичането от цистерната и възпламеняването от източник на искра,след достигане на концентрация на взрив.вещество до степен за възпламеняване-взрив.НО причината е дерайлирането вследствие на високата скорост.Машиниста е пряко виновен,косвенно са виновни службата за безопасност и контрол на Булмаркет.Това е системен рецидив при тези машинисти,за да си позволяват така да нарушават безопасността на движение на влаковете,че да надхвърлят 2 пъти скороста при която трябва да се движат в отклонение от главния коловоз.Престъпна НЕБРЕЖНост даже е слабо...щото не е небрежност,а самонадеяно решение.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.