Глобата от КАТ да се определя според размера на заплатата или на базата на данъчната декларация. Това предложение беше направено вчера от председателя на управителния съвет на Асоциацията на българските предприятия за международни превози и пътища Георги Петров. Идеята се прилага в част от европейските страни, като целта е хората с по-сериозни доходи, за които една глоба за превишена скорост не е проблем, да плащат повече, за да има ефект от санкцията.
За пример беше даден бизнесмен, спрян в Швейцария със скорост 247 км в час, на когото е била наложена глоба 300 000 франка. "Дори и богатите би ги заболяло, ако трябва да платят подобна сума", коментира още Петров.
От асоциацията на българските предприятия за международен превоз (АЕБТРИ) и Съюза на организациите в автомобилния транспорт (СОАТ) се обявиха вчера за двойно по-солени глоби. Според тях това е било направено в страни като Гърция и Унгария.
За неспиране на "Стоп", каране след употреба на алкохол и превишаване на скоростта глобите в Унгария варират между 10 000 и 300 000 флоринта. "Голяма част от нашите шофьори като излязат в чужбина, са изключително примерни, а тук си карат както си искат", коментира председателят на СОАТ Койчо Русев. Освен с по-високи глоби от автомобилния бранш смятат, че безопасността по пътищата би се подобрила, ако се обърне специално внимание и на младите водачи. Според Русев за шофьорите с малък стаж трябва да се въведат временни книжки за период от около 3 години. Ако през това време водачът не си е изчерпил контролните точки и не е предизвикал тежки катастрофи, ще получава постоянен документ. Ако някое от двете условия не е изпълнено, водачът
ще преминава отново през шофьорски курс.
"В някои европейски страни, ако не си карал активно след взимане на временна книжка, се явяваш на изпит на полигон, на който симулират различни рискови ситуации, които биха възникнали на пътя", обясни Георги Петров.
От бранша на превозвачите посочиха, че инвалидите вследствие на катастрофи годишно са около 10 000. "Представяте ли си, че един малък град у нас всяка година се превръща населен с увредени хора", коментира Койчо Русев.
Сред останалите предложения за повишаване сигурността по пътищата са по-качествени курсове за обучение на професионалните автобусни шофьори и следене на здравословното им състояние и технически контрол на превозните средства.
Източник: в. "Монитор"








ЖАСИ МЛАДЕНОВА
на 12.08.2011 г.
Ромите без глоби ,защото нямат доходи!
Ivelin Dimitrov 1
на 12.08.2011 г.
готиното е че всички сте прави и на края пак ще сме НИЕ прецаканите !! нали помните " в името на държавата" ти работиш за държавата тя да ти помага, но в България е "ти бачкай да ми напълниш джоба" ..
Jordan Jordanov
на 11.08.2011 г.
Всички цигани са безработни,е как я мислят ...тая глупост.
Стефан Стефанов 3
на 11.08.2011 г.
Много по-интересно ще е при нарушение временно да ти отнемат МПС-то и да го държат на платен паркинг, който трябва да си платиш. Колкото по-тежко нарушение - толкова повече време без МПС и повечко пари за паркинг. Малко гадно а??? :)))
Замфир Йончев
на 11.08.2011 г.
пълна глупост... не са богатите тези, които правят мизериите на пътя, че да плащат за останалите. Проблемът е с тия квартални гъзета, които нямат пари да си позволят нормална кола, но имат пари да си сложат аудио-система за 4000 лв. и цял живот работят за да си я изплатят.
Manol Savov
на 11.08.2011 г.
има такава практика в EU....като не знаеш защо приказваш?
Ani Manolova
на 10.08.2011 г.
Някой пак се опитва да ''изпъкне'' с гениална идея пред шефа си. хахаха чували сме ги тия вече, всичко е ден до пладне и после пак същата песен...
Ina Vasileva
на 10.08.2011 г.
Пълна глупост! Няма такава практика в EU!
Mariya Peeva Velikova
на 10.08.2011 г.
Това си е много дискримитативно! Значи, щом взимам по голяма заплата плащам и по голям данък, а някой който работи в "сивата" икономика и се води безработен, ще си прави нарушения до без край защото нямал доходи. Хората с по-големи заплати плащащи по-големи данъци на тази държава трябва да имат поне равни права на всички ония дето с години не работят и ползват зравни и социални помощи от данъците на работещите. Скоро и градския транспорт ли ще ни бъде забранен понеже можем да си позволим да си купим кола?
Svetoslav Manev
на 10.08.2011 г.
Не е правилно! Не бива да се нарушава универсалният принцип на равнопоставеност пред закона. За едно и също провинение/нарушение, трябва да има еднакво наказание, независимо от произхода на виновния субект.
Qnica Naidenova
на 10.08.2011 г.
Мога само да кажа - Хахахахаха, и така до безкрай!
Lacezar Stefanov
на 10.08.2011 г.
и според дохода да е, и според автомобила да е, вратата на корупцията продължава да зее широко - още повече, че в общия случай гражданите дават подкуп с чиста съвест, тъй като полицаите застават предимно на нелогични ограничения и знаци. във връзка с горното предложение, наистина може да се създаде ДККП (Държавна Комисия по Контрол над Подкупите) - така например, на шофьорите, които за трети път нарушават скоростта в рамките на същия месец, ще им се наложи вече да си плащат глобата ;D
Добрин Попов
на 10.08.2011 г.
Аз пък мисля че глобата трябва да е еднакво висока за всички нарушители и да има контрол над подкупите, което е почти невъзможно.
С Диманов
на 10.08.2011 г.
Най-интересното е, че около 90% от всички коментатори по-долу излагат мислите и предложенията си по казуса по начин, който буди странни размисли. Лично аз, като прочетох всички коментари, останах с впечатление, че нарушенията по българските пътища се възприемат като нещо съвсем нормално и много по актуално и, ако щете пичовско, е видите ли - "Какво точно да се направи, та аз и моите аверчета да прецакаме системата, ама пак да си караме без колани, вкарали по 1-2 бирички, без гражданска отговорност, та даже и без книжка (особено при ромската общност - справка репортажа от новините по БТВ в 19.00)! А всъщност всички дълбоко в себе си сме убедени, че ако спазваме абсолютно всички знаци, правила и препоръки (например като в Швейцария) , голяма част от служителите на КАТ ще отидат на трудовата борса!!!
Ani Manolova
на 10.08.2011 г.
Какво да коментираме, пак някой си играе на икономист... и за н-ти път сметките им ще излязат криви. Ама нищо, човек се учи докато е жив... а ние ще им се смеем на тъпотиите.
Dilyan Sapundzhiev
на 10.08.2011 г.
Схемааа хахахаха
Danail Dochev
на 10.08.2011 г.
Като си без доходи, значи не можеш да си позволиш кола и да ти я конфискуват вместо глоба ;)
Krasen Zahariev
на 10.08.2011 г.
Нищо ново не е това, масова практика в Европа. Това просто ще го приемат и ще бъде така. Аз също подкрепям това.
Kolya Atanasov
на 10.08.2011 г.
РПУ FUCK ! КАТ FUCK !
Dano Mk
на 10.08.2011 г.
най-богатите обикновено скриват своите доходи и ще излезе че тяхните се най-низки или се безработни ... по-добре да глобяват според колата :Д
Димитър Робертов
на 10.08.2011 г.
stra666ni глупости !
Danail Dochev
на 10.08.2011 г.
Точно така трябва да е...и 2000 лв глоба за нарушение да сложат, за баровеца това са джобни пари! За това определен % от дохода и работата е чиста!
Cvetelina Koleva
на 10.08.2011 г.
всички автоматично ставаме без доходи,каква ли глоба ще има тогава?
Христо Иванов 1
на 10.08.2011 г.
просто няма нужда от коментар на глупоста:
Димчо Иванов
на 10.08.2011 г.
Глобата трябва да е според автомобила-колкото по-скъп,по-мощен и по-нов---толкова по-голяма .
Atanas Gergov
на 10.08.2011 г.
В БГ всеки втори се осигурява на минимална заплата, а взима мн ого повече. Тия глоби са за белите страни!
Emil Georgiev 3
на 10.08.2011 г.
аз съм безработен значи няма глоба за мен :Д
Emil Georgiev 3
на 10.08.2011 г.
супер
LUFTWAFFE
на 10.08.2011 г.
Добре е че не са се сетили да е по размера на пакета... Аман от предложенияяяяяя....
Ilian Stoianov
на 10.08.2011 г.
Супер, ако си в сивата икономика ще плащаш по- малко. Я да се опомнят.
300 дяволи
на 10.08.2011 г.
А на безработните - без глоби! :Д
4000
на 10.08.2011 г.
Крайно време е България да синхронизира законодателството си с най-развитите европейски страни. В Норвегия същата система с подоходни глоби действа перфектно! Виждам обаче как много от коментарите под статията изразяват вечните социалистически възгледи на българите за всеобщо равенство и дружба между народите. Веднага призиви за криене на доходите, скептицизъм, оригиналничене. Някои даже са писали, че не било конституционно?!? Сякаш когато нямаше плосък данък бяхме без Конституция. С подобно соц мислене балканската мизерия ще бъде вечна. Всъщност ако останат живи българи по пътищата в тази касапница.
Spas Marinov
на 10.08.2011 г.
Добре, нека се приеме И ще има ли промяна след като богатия пак ще хуврли 20-30lv И ще отпътува с добри пожелания, а обикновения човечец с 2лв за хляб ще го отнася както до сега?? Плюс тфа от къде кат ще знае кфи доходи имаш? Да то по колата си личи ама кой ще спре лускав джип или мерцедес...
Ivo Vasev
на 10.08.2011 г.
Сиа по тоя логика, твоята що всички не плащат еднакви данъци, а богатите плащат повече данъци? :-D Всички дишаме еднакво.....а да не кажа, че има прослойки дето остави, че нищо не плащат, пък и им се дават пари за да дишат
Станимир Колев
на 10.08.2011 г.
То и до сега беше така. Като взимаш много пари - няма никакви глоби . ; )))
Sia Patarchanova
на 10.08.2011 г.
Абсолютна глупост! Няма никакво значение какви ти са доходите - всички сме участвици в движението , лошото е че и пешиходците са такива - ама за тях глоби няма , а те се движат както си искат !
Margarit Totov
на 10.08.2011 г.
А на безработните какво ще им вземат к........или кат ще им осигури доход посценарий на герб.
Ceco Boyanov
на 10.08.2011 г.
още една причина хората да си окриват данъците....
Mincho Minchev
на 10.08.2011 г.
аз доходи нямам
петър шекеров
на 10.08.2011 г.
Голяма глупост е това предложение. И между другото - абсолютно противоконституционно!
Галя Делчева
на 10.08.2011 г.
И после защо младите бягали на запад ??? И как няма, я си вижте държавата, управниците "прекрасни" и покрай тях всичко останало ...
Ина Чернева
на 10.08.2011 г.
Да, Дарвин е прав в теорията си за еволюцията. Но ни е спестил съществена подробност. Че сме произлезли от най-тъпия маймунски вид. Какво ли не измислят, за да ни замажат очите, че крадат от нашия джоб и че много са ни необходими с тяхното законотворчество и обсъждания.
Галя Делчева
на 10.08.2011 г.
Колко от хората които вземат 2000-3000lv заплата изобщо плащат актове, а?
Georgi Stamboliyski
на 10.08.2011 г.
скапани закони,скапана държава!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Борислав Иванов 1
на 10.08.2011 г.
и пазаруването според размера на доходите
Daniela Zhelyazkova
на 10.08.2011 г.
o_O чакай да видя дали разбрах правилно - ако взимам минимална работна заплата и и убия някой на пътя плащам няква минимална глоба; ако взимам 2 бона заплата плащам няколко пъти повече глоба. Човешкият живот си имал цена според дохода?! Интересно o_O
Borislav Georgiev 1
на 10.08.2011 г.
То това от много време трябваше да се направи... Тъпо е човек с 200-300 лева доход да плати 150 лева акт, а другият да получава 2000-3000 лева и да плати същата глоба!
Victor Vitanoff
на 10.08.2011 г.
Май ще съм цял живот безработен или на минимана заплата , а ?
Dimitar Koshev
на 10.08.2011 г.
Така е на запад. Този подход обаче все още не е подходящ за БГ поради една проста причина - сива икономика. Работи човека за 300лв /официално/ а другите 800 под масата. В този случай ако взимаш 500лв официално /без под масата/ си минат :)
Галя Делчева
на 10.08.2011 г.
ае тея луди ли са е???? Само гледат как все повече и повече да ограбват хората... Вместо да се мачът да пооправят тая държава те все повече правят така че да затъват хората.... АМАН
Искрен Йорданов
на 10.08.2011 г.
безработните не плащат оооле!!... :)
Dimitar Vuchev
на 10.08.2011 г.
Колко процента от хората в България се осигуряват на реалните си доходи? Пълна простотия е това предложение
Pepa Konareva
на 10.08.2011 г.
А БЕ ПО-ДОБРЕ БЕЗ НАРУШЕНИЯ ! НАЛИ ...?
Радмил Христов
на 10.08.2011 г.
няма да имам и глоба! СУПЕР!
Радмил Христов
на 10.08.2011 г.
а ако нямам доходи?
Кирил Стойков
на 10.08.2011 г.
:Д е хубава работа , аз съм студент :Д нямамм доходи :Д нека си искат парите от държавата , тя ме осигорява :Д :Д :Д
Tsvetelina Vasileva 1
на 10.08.2011 г.
А АЗ щЕ СЪМ БЕЗРАБОТНАА:)))))))))))))
Stefan Teneff
на 10.08.2011 г.
В такъв случай ще си намеря работа с "минимална" работна заплата и глобите ще са ми като билети за градския транспорт xD
joro
на 10.08.2011 г.
Защо в съседите, шофьорите нямат точки, а се начисляват наказателни точки ? На всяка група нарушения се полагат различен брой точки ! Те струват процент от минималната заплата . Когато събере определен брой точки, се отнема свидетелството ?!Има и стимули за тези от нарушителите, които се поправят навреме , както и у нас, но при повторно нарушение наказателните точки се удвояват ! Нека всеки кара според точките и колкото пари има на сърце да даде на държавата !
e71
на 10.08.2011 г.
Всеки посетил Европейска страна... може да каже, че съпоставка с нашата и тяхната инфраструктура, култура на КАТ и т.н. е просто немислима... Зее една огромна пропаст между двете страни... Както и да е. Без камери по пътя вместо катаджии всичко това е супер яката предпоставка за пълнене на джобове и добро подхранване на сивия сектор.
Анонимен
на 10.08.2011 г.
тикви зелени, първо измислете как да имате по-голям процент събираемост на актовете, па тогава мислете за вдигане на глоби и размери според калпака...
jeksi
на 10.08.2011 г.
Като идея може да е добре, но е абсолютно неосъществимо в България, поне на този етап. Има още доста неща да се оправят в държавата, докато това предложение стане работещо. Ако се въведе в момента, приходите от глоби ще намалеят доста, според мен. Така, че спокойно никой няма интерес от подобно нещо.
Павле
на 10.08.2011 г.
Тия малоумни ли са или на малоумни се правят? Или отчитат дейност? Нали аналогичният на швейцарския бизнесмен се осигурява на минимална работна заплата и пак ще го хванат за дръжката
Пулпудева
на 10.08.2011 г.
Да ни сравняват с Швейцария е меко казано нелепо, да не кажа някоя по-груба дума. Г-н Русев като няма с какво друго да се занимава се опитва да законотворства!!! Много ми е интересно как ще начисляват глоби по данъчни декларации и размер на заплатите??? Още една възможност за увеличаване на сивата икономика!! Дайте още предложения в този дух господа!!! Колкото до "братята роми" подкрепям Антон-и аз ПРОТЕСТИРАМ!! По отношение на временните книжки съм съгласна на такава мярка. Ето и днес новините започват с тежък инцидент и пак с млади хора!! Трябва да се направи нещо по въпроса!! Може би това е пътят!!
Антон Джоглев
на 10.08.2011 г.
Това е поредната глупост която се мъдри!Поредно доказателство за липса на мозък в управляващите!Нестига че в момента издържам няколко циганчета ами искат да ми съдират кожата и по друг начин.Значи ако аз наруша правилата ще си плащам като поп.А бай мангал който не работи, аз му плащам социалните осигуровки и му издържам циганчетата няма да плаща!?ПРОТЕСТИРАМ!!!!!
Анонимен
на 10.08.2011 г.
а безработните няма да плащат така ли :>
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им!