Над 10 души са номинирани от сдружение "Браво, Пловдив" за заместник-кмет по транспорта на Пловдив, научи
Plovdiv24.bg.
Сред предложенията са били
Борислав Инчев и
Савина Петкова, чиито имена са известни на широката пловдивска общественост заради публичността им. Инчев беше секретар на община Пловдив в мандата на
Славчо Атанасов, след това кмет на район "Южен", после заместник-кмет в община "Родопи", а в момента е общински съветник. Петкова, която сега е заместник-председател на Общинския съвет, също е кадър от мандата на
Славчо Атанасов - тогава беше директор на общинската правна дирекция. Впоследствие беше избрана за председател на Общинския съвет в мандат 2015-2019.
За поста са предлагани и супернеизвестни личности от гражданската организация. Повечето от тях са експерти от транспортния бранш.
С всички номинирани са провеждани предварителни разговори, но окончателен избор все още няма, потвърдиха за
Plovdiv24.bg източници от общинската администрация.
В момента отгаварящ за транспорта заместник-кмет е кадърът на ГЕРБ
Ангел Славов, чийто основен ресор всъщност е обществен ред и сигурност. В новата структура на общината, която предстои да се приеме от ОбС - Пловдив, е предвидено кметът да има 8 заместници, един от които персонално ще отговаря за транспорта.
Твърде е възможно този човек да бъде представител на "Браво, Пловдив", за да се затвърди управляващото мнозинство в местния парламент. ГЕРБ има 13 съветници, подкрепящата формация "Съединени за Пловдив" - 8, а "Браво, Пловдив" - 5. Съединените договориха и вече получиха зам.-кметска длъжност и на нея беше назначен двукратният олимпийски шампион
Николай Бухалов. Наложи им се да се откажат от апетитния ресор "социална политика", през който в миналите мандати минаха десетки милиони левове.
За свободния към момента пост вицекмет по транспорт се гласи именно представител на "Браво, Пловдив". Потвърждение на това предположение е
назначаването на кандидата за общински съветник от сдружението Нъшан Деркалестаниан за директор на ОП "Паркиране и репатриране". Общинското предприятие отговаря за паркирането, синята зона и репатрирането на автомобили нарушители и е едно от най-печелившите, тъй като генерира годишна печалба между 5 и 8 милиона лева.
В транспортния сектор също се очаква да има сериозни постъпления от европейските фондове, още повече че предстои реалното пускане в действие на общинския превозвач "Екобус". В Плана за градска мобилност е заложено община Пловдив да има 18 електрически автобуса, с които да обслужва две градски линии.
Между впрочем, директорът на "Екобус" инж.
Илко Търпов също е в очакване да получи заповед за освобождаване от работа.