Площите, наети от български фирми дистрибутори, се увеличават с 15% заради нарастващото търсене на инвестиционни стоки в строителството, машиностроенето, енергетиката, екологията, химията, електрониката и електротехниката, автотранспорта. Тези браншове са представени на международните специализирани изложби, които се провеждат в рамките на Есенния панаир. С 8% са нараснали площите, ангажирани от чуждестранни компании.
Най-големи по брой на участници и размери отново са изложбите "Стройтех" и "Машиностроене". На "Есен 2008" експозициите на производители и дистрибутори на строителни материали и технологии се увеличават с 39% като резултат от бурното развитие на строителния бизнес.
По-голяма ще бъде и изложбата за транспорт и автосервизно оборудване "Аутотех", чиято площ e нараснала с 19% досега. Международната изложба за технологии и управление на водите "Акватех" се разширява с 52%, увеличават се и участниците, което показва бързото развитие на този сегмент от икономиката. С 21% по-голяма е зоната на автосалона, една от най-атрактивните изложби на Есенния панаир, където се представят най-новите модели автомобили на световни марки.
Десет тона алуминиеви конструкции и 40 хил. кв.м подови настилки ще бъдат използвани в изграждането на павилионите и щандовете. "Международен панаир Пловдив" е закупил нови мебели, за да се освежи дизайнът на експозициите и да се предоставят по-добри условия за работа на участниците в деловия форум, който ще продължи до 4 октомври.
Източник: в."Строителство градът"