«България ще има свой свой павилион на панаира в Бари и свой специален ден, за да покаже своята европейска перспектива. Трябва да се представяме взаимно, в интерес на бизнеса на двете страни», съобщи директорът на панаира в Бари Козимо Лачириньола. «Италианските предприемачи трябва да бъдат информирани за възможностите, които предоставя галактиката Международен панаир Пловдив», смята Н.Пр. Стефано Бенацо, посланик на Италия в България. Той благодари на главния директор на панаира Иван Соколов за чудесните условия за делова работа.
«Аплодисментите за Международен панаир Пловдив са показателни за усилията, които полагаме, свързани с нашата дълосрочна инвестиционна програма - отговори Иван Соколов. - Но нищо не е толкова добро, та да не може да стане още по-добро.» Той благодари за «невероятния дух, който придава Италия на изложението, което е доказателство за ентусиазма и желанието на бизнеса от двете страни да намират своите пътища».
Ето и малко информация за коридор №8
Главно направление на общоевропейския транспортен коридор №8 е: Бари/Бриндизи - Дуръс/Вльора - Тирана - Кафасан - Скопие - София - Пловдив - Бургас/Варна. Коридорът е интермодален и включва пристанищата, пътищата, железниците, летищата, комбинираните и интермодалните транспортни инфраструктури - помощни съоръжения, необходими за управление на трафика по маршрута.
Направлението на коридора гарантира неговото взаимодействие с още три трансевропейски транспортни коридора. На българска територия той се пресича или се свързва пряко с трасетата на коридори 4, 9 и 10, като трасетата на коридори 8 и 4 съвпадат в участъка София - Пловдив, а същият участък представлява директно продължение на коридор 10 по направлението Ниш - София - Пловдив - Истанбул. На територията на Македония, при Скопие, коридорът се пресича от основното трасе на коридор 10.
Общата дължина на общоевропейски коридор №8 е между 1220 и 1350 км в зависимост от специфичните особености на неговите пътни и железопътни трасета. През България минават 631 км пътища, а изградената железопътна част е 747 км. Това означава, че около 52% от пътната инфраструктура и над 55% от железопътната инфраструктура на коридора са на българска територия. Те са изградени и са в експлоатация.
Единственият неизграден български участък по коридора е железопътната линия от гара Гюешево до българо-македонската граница с дължина около 2.5 км.