Новият мол Plovdiv Plaza отваря през 2018, вижте какви чудеса обещават!

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (57)
19:06 / 29.11.2017
225715
"Пловдив Плаза" се намира на ул. "Георги Странски", заключен между три главни за града булеварда: бул. "Княгиня Мария Луиза"; бул. "Освобождение"; бул. "Санкт Петербург"
Инвеститор: Arceland
Проект: Stephen George International
Изпълнител: "Сиенит холдинг", "Атаро клима"
Площ на имота: 31 499 кв.м
РЗП: 127 000 кв.м
Отдаваема площ: 45 000 кв.м
Търговска площ: 35 000 кв.м на 3 търговски етажа
Офисна площ: 10 000 кв.м
Паркоместа: 1200 покрити разположени на 3 паркоетажа, 50 външни, 50 в подземен паркинг

Реновираният търговски комплекс Plovdiv Plaza ще отвори врати през 2018 г. Проектът представлява реконструкция и реновация на съществуващ многофункционален комплекс с търговска и офис функция, състоящ се от две тела с различни етажни височини. 

Първата фаза от обновяването включва западната част на обекта - нисък обем с ортогонална форма и централно атриумно пространство с коридори и отдаваеми части около него. Проектът предвижда сградата да се превърне в офис център с 12 000 кв.м разгъната застроена площ, отделен вход с лоби и връзка с търговския център. Офисите ще бъдат от тип "отворено пространство", всеки етаж ще разполага с 3 сървърни помещения и 3 самостоятелни санитарни възела, което ще позволява вариативно функционално разпределение.

В атриумното пространство има вътрешното стълбище, което се премахва и се заменя с 3 асансьора, свързващи всички нива. С това се допуска повече светлина в сградата и офисите, а усещането се подчертава и от изчистения и светъл интериорен дизайн.

Втората фаза на проекта включва реновирането на търговския център - високият обем. Сградата ще предлага 3 търговски нива с площ 35 000 кв.м и 3 надземни паркоетажа с 1200 места. Във фазата на идейния проект като проектанти бяхме изправени пред редица предизвикателства, а работата ни трябваше да реши множество проблеми, коментират архитектите от Stephen George International.

Основната концепция, дефинирана от заданието, е запазване на простите и изчистени форми и придаването на модерна и подходяща за търговски център визия, пише "Градът". Основният принцип е т. нар. box in a box. Придържайки се към него, всички декоративни и излишни елементи по външната обвивка на сградата бяха премахнати. Освен че трябваше да е естетически издържано, изпълнението на фасадата следваше и да удовлетворява пожарните изисквания за 50% отваряемост при паркинг нивата. 

След множество варианти се спряхме на изпълнение от лазерно изрязани алуминиеви панели с нестандартна перфорация, която се възприема различно в зависимост от гледната точка и мащаба. Обликът на мола ще бъде допълнително подсилен и доизграден в късните часове на деня, в които той засияе с ефектно фасадно осветление от най-ново поколение.

Самото стъпване на обемите е от основно значение за възприемането им като композиция. Базата на сградата е решена с фиброциментови панели, контрастирайки с алуминиевата фасада. Цветната палитра от логото на Plovdiv Plaza е имплементирана в основата на сградата под формата на цветни прорези, които придават колорит на изчистените форми.

Избрани са тъмносиви панели от фиброцимент и за изпълнението на фасадата на офис сградата с цел да бъдат сепарирани двата функционални обема - мол и офис сграда.

По отношение на интериора трябва да бъдат решени няколко проблемни зони: 

- Главният вход бе тесен и неприветлив, пораждайки некомфортно чувство за слизане под земята. Проектното решение предвижда разширяването му с по една ос от двете страни и създаване на визуална връзка с второто търговско ниво.

- Коридорите първоначално са тъмни, ниски и монотонни. Светлата височина е повишена с повдигане на окачения таван, който ще бъде с нов дизайн. Броят на осветителните тела е удвоен и се допълва от декоративни лампи, които да играят ролята на акцент, като дизайнът им кореспондира с този на мебелите. Те са неравномерно разпределени в пространството, като се сгъстяват над зоните за сядане и ги подчертават, като дефинират различните участъци на коридора.

Всички мебели от обзавеждането на общите части са съобразени с последните нужди на ежедневието. Проектирани са така, че да бъдат снабдени с USB изводи за зареждане и връзка с интерактивната система на мола, в която ще се поддържа актуална информация за наемателите, текущите събития и промоции и др.

Използвани са светли и рефлективни материали за постигане на един модерен, изчистен и светъл вид на общите части. Тази логика е продължена и в дизайна на атриумите, зоната за хранене и офисните пространства.

Премахнати са големите и тромави травелатори и са заменени с ескалатори, което отваря още свободни пространства и позволява влизането на повече светлина в атриумите. Функционалното зониране и вътрешната циркулация на двете сгради не се променят значително. Запазва се вътрешната комуникация между двете сгради, като в същото време се осигурява самостоятелното им функциониране.

Предвижда се офис сградата да функционира денонощно, като в часовете извън работното време на мола ще има връзка единствено с парконивата на последните три нива.

Търговската стратегия е от основно значение за правилното функциониране на един мол.Plovdiv Plaza е място, където посетителите ще могат да намерят не само стоки и услуги, но и да прекарат свободното си време. Търговският център ще предлага голямо разнообразие от национални и международни модни марки, зони за забавление и различни опции за хранене, подходящи за всеки вкус. Тенденциите в сектора са към наемане на по-големи търговски площи от наемателите. Като най-големия търговски център в града Plovdiv Plaza ще може да предложи именно това. Основните брандове могат да разположат магазините си на площи от 500 до над 2500 кв.м. 

Разпределението на търговските площи е преорганизирано, така че всички ключови наематели са разположени на стратегически места, с което се цели плавната циркулация на посетителите във всички зони на търговските алеи и атриумите. Оптимизират се общите части с отдаването на павилионни единици в свободните пространства. Вертикалната комуникация е преправена, така че да няма мъртви зони.

Зоната за хранене е преместена на по-удачно място, към нея е добавена нова голяма тераса от източната страна на сградата. Старата зона за хранене ще бъде заета от висок клас ресторанти и биопазар.

Всеки нов търговски център трябва да бъде проектиран спрямо тенденциите на живот и развитието на високите технологии. В проекта е заложено поставянето на множество LED екрани, на които да могат да бъдат гледани рекламни и тематични продукции. Цялата асансьорна шахта в източния атриум се трансформира в дигитална 3D колона и се превръща в основна атракция за всички посетители на мола.

Външните пространства ще бъдат облагородени с нова настилка, ново озеленяване и замяна на осветителните тела. Така новият търговски център ще бъде обвързан със съществуващата градска среда и ще предоставя цялостно чувство на комфорт за посетителите си.


Виж коментарите (57)

Още по темата (55):
11.11.2023 Невиждани колони от автомобили заради новия Jumbo
17.02.2022 Признание за Plovdiv Plaza Mall
17.11.2021 Най-новият мол в Пловдив неузнаваем!
28.04.2021 Спират част от асансьорите и ескалаторите в пловдивски мол
04.08.2020 Пловдивчанка: Горчивина и унижение след посещение в магазин в най-големия
мол
26.06.2020 Sinsay отваря първия си магазин в Пловдив
Още новини от Новини от Пловдив:
Депутат от Пловдив напуска политиката: За да си ефективен трябва ...
Най-скъпите квартали в Пловдив, чиито цени надвишават 1 500 евро/...
Трети ден част от Гребната база в Пловдив е недостъпна заради авт...
Заплатата е 3000 лева, но няма желаещи: Училище в Пловдив единств...
Емблематична фигура за Пловдив стана почетен гражданин на града
Хиляди рози разцъфтяха по булевардите в Пловдив, кошници и саксии...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).