Лансираха идеята за обходен път на Пловдив

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (2)
17:31 / 13.09.2016
10251
Дългосрочната ни визия е във всички големи градове, както и в по-малките населени места, през които преминава тежък транзитен трафик, да бъдат направени обходи. Това коментира министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова в сутрешния блок на БНТ. 

Необходимо е да бъдат направени обходни пътища на Димово, Русе, Лом, Пловдив, Пазарджик. Министър Павлова подчерта важността на изграждането на обходен път на Ахелой, където трафикът е най-тежък, предвид засиления туристически поток. В ход е тръжната процедура, като при липса на обжалвания по избор на изпълнители и отчуждаването на терени до 2 години трябва да има завършен обход, поясни регионалният министър.

Новата концепция за преминаване по околовръстния път на София е свързана с по-бързо преминаване на трафика, с което се съкращава пътя от връзката между АМ "Хемус" по съкратено ново трасе на Северната скоростна тангента и връзката с околовръстното, където движението по Западната дъга е с четирилентов път с безконфликтно преминаване, кръстовище на три нива при ж.к. "Люлин" и връзката с Калотина и директно включване към АМ "Люлин" и "Срума" . По този начин се съкращава времето за преминаване на трафика до Благоевград и Кулата. 

Най-големият пътен възел осигурява връзка на Околовръстното шосе със ССТ, пътя в посока от Петрохан към Видин, трасето към АМ "Хемус", с автомагистралите "Тракия", "Люлин" и "Струма". По този начин има безконфликтно обвързване на магистралите с околовръстния път, като проектът за втория участък от Западната дъга беше изпълнен предсрочно за девет месеца.

Министър Павлова припомни, че преди няколко седмици е започнал ремонта на околовръстния път на столицата в района на Казичене. До края на годината мостът трябва да бъде преустроен, като движението ще бъде двупосочно в две платна, като по този начин се осъществява връзката на магистралите "Тракия" и "Хемус" и ССТ, както и връзката с Калотина, АМ "Люлин" и АМ "Струма".

Предизвикателство за транзитния трафик е направлението от Младост, където свършва Южната дъга, реализирана по Оперативна програма "Регионално развитие" 2017 - 2013, връзката с Горубляне, Герман и с АМ "Тракия". Идейният проект е почти готов, остава да бъде прецизиран. 

Поетапно ще се започне изпълнението на дейности по кръстовища на три нива - в районите на Горубляне, Герман и връзката с магистралата. Тежък участък и като проектно решение е връзката от Бояна до АМ "Люлин", обърна внимание тя.

Продължават усилията за довършването на АМ "Хемус", като тръжните процедури за участъците от Ябланица до Боаза и Белокопитово - Търговище са в ход. За изграждането на трасето от Ябланица до Боаза вече са получени оферти, като следващите седмици трябва да бъде избран изпълнител. Срокът за подаване на оферти за участъка от Търговище до Белокопитово е месец октомври, като до края на годината на принципа на инженеринг се очаква да бъде избран изпълнител.

По отношение на сделката с терена на "Царските конюшни" регионалният министър още веднъж наблегна на факта, че тя касае прекратяване на съсобственост и Законът за държавната собственост позволява областният управител в този случай да вземе самостоятелно решение и да реализира сделка.

Притеснения са налични по процедурата и по ценообразуването, като по отношение на земята трябва да се има предвид, че в нея има сгради, които са държавна собственост, а в този случай областният управител е необходимо да съгласува сделката със собствениците на сградите върху земята, която се продава. 

Негативно е становището на единия от собствениците в лицето на Министерството на земеделието и храните, въпреки което сделката е реализирана, информира тя. 

Министър Павлова съобщи, че е възложила сезиране на съда, за да бъде развалена сделката или да бъде обявена за нищожна, защото освен процедурните елементи е необходимо да се провери и ценообразуването. Според закона е необходимо наличие на оценка по пазарни цени от лицензиран оценител, допълни още Павлова.

Министърът на регионалното развитие и благоустройството напомни, че е започнало изграждане на АМ "Струма" от Кресна до Сандански с краен срок по договор 2019 г., като трябва да бъде направена и връзка със съществуващата магистрала при Сандански до границата. 

Очаква се до няколко седмици, при липса на проблеми с отчуждаването на земите, да започне и изграждането на участъка - продължението от Благоевград до Крупник. До октомври ще има избран изпълнител на малкия тунел на Железница, информира тя.

"В участъка от Симитли до Кресна, в посока от Благоевград до Кулата съществуващият път трябва да остане какъвто е в момента, като ще се направи рехабилитация и допълваща инфраструктура, където е възможно ще има изправяне на завои, предвижда се допълнителна аварийна лента за по-безконфликтно преминаване", заяви Павлова и обърна внимание, че е необходимо да бъдат избрани изпълнители и да се сключи договор за участъка през Кресненското дефиле до 2020 година, за да не бъде изгубен финансовият ресурс.


Виж коментарите (2)
Още новини от Новини от Пловдив:
Верижна катастрофа на Околовръстното на Пловдив
За увеличение на стандартите и възнагражденията в социалния секто...
Нямат спиране: Шофьор "лети" със 150 км/ч на пловдивски булевард,...
Шофьор подхвърли две по 50 на полицаи, за да избегне проверка, ос...
Още един потенциален убиец се помисли за безсмъртен
Наум Китанов, БСП: Трудно е да се примиря с все по-голямото преза...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).