Конкуренцията при търговските центрове в София и Пловдив се засилва

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (0)
12:09 / 21.04.2016
6736
Конкуренцията при търговските центрове в София и Пловдив се засилва. Репозиционирането на "Сити Център София" привлече трима нови наематели - Reserved, Sport Depot и CCC. Осъвременената концепция на търговския център предстои да бъде представена през есента под името "Парк Център". 

В Пловдив продължават строителните дейности по мол "Марково тепе", като очакванията са търговският център да отвори врати септември тази година. Това се посочва в пазарното изследване на търговските площи за първото тримесечие на годината на MBL|CBRE.

От компанията отчитат, че нивото на търговските площи в страната спада до 830 000 кв.м. към края на първото тримесечие на годината. Данните сочат, че изменението в обема на търговските площи се дължи основно на два фактора. 

По думите на Мими Белчева, мениджър "Търговски площи" в компанията, това са затварянето на търговски център "Галерия Пловдив" с площ от 51 хил. кв.м. и добавянето на 12 хил. кв.м. от новооткрития комплекс "Сан Стефано Плаза" в София. 

Това е първото по-значимо изменение в обема на търговските площи в страната за последните 12 месеца, със спад около 5% от нивото от края на миналата година.

В резултат от изменението в София, обемът на свободните търговски площи в града се увеличава до 13,5% от общите площи и възлиза на 57 хил.кв.м., докато в останалата част на страната се наблюдава обратната тенденция - свободните площи намаляват и вече са 45 хил.кв.м., или 13,7% от общите търговски площи извън столицата.

Според изследването през първото тримесечие на годината представителите на най-големите вериги магазини за хранителни стоки и техника в България отбелязват понижена активност в сравнение с последното тримесечие на предходната година по отношение на броя новооткрити обекти.

За периода януари - март 2016 г. общата добавена площ от големите търговски вериги е 10,5 хил. кв.м., от които 2 хил. кв.м. са в София. Малко над една трета от общата добавена площ принадлежи на компаниите за продажба на хранителни и бързооборотни стоки, а останалата част - на търговци на техника и хипермаркети от типа "направи си сам".

Billa продължава да усвоява площи на изтеглилата се от пазара Penny. Към момента обектите на веригата в страната наброяват 101. За същия период Praktiker и Lidl отвориха нови магазини съответно във Варна и Казанлък. Така Praktiker увеличава обема на площите си с 6 хил. кв.м., а Lidl - с 1,5 хил. кв.м.

През изминалото тримесечие се отчитат две по-мащабни сделки в сектора, посочват от компанията. GE Capital Real Estate продаде своя дял от 50% в "Мол Пловдив" на партньора си Avestus Capital Partners, а "Баумакс България" обяви план да придобие "Ритейл Парк Пловдив", собственост на инвестиционния фонд Europa Capital Partners LLP.


Виж коментарите (0)
Още новини от Новини от Пловдив:
Скъп джип нагло гази закона в Пловдив на 1 метър от патрулка
Дупка до дупка на много натоварен булевард в Пловдив
Последният светофар при един от изходите на Пловдив вещае големи ...
Пловдивчанин от морето: Стоят като малки черни медузки и като пол...
Филип Гунев: Внушителният арест на шефа на Пловдивската митница е...
Пловдивските таланти на "Арт Войс Център" покориха Националния ко...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).