Тази есен се очаква най-после да започне видимата работа по два от големите транспортни проекти на Пловдив - подлез "Модър - Царевец" и пробива под централна жп гара, предаде репортер на
Plovdiv24.bg.
За първия обект са приключени всички процедури по ЗОП.
Договорът с избрания изпълнител "Драгиев и ко" е подписан, избран е и надзор. Тъй като поръчката е на инженеринг, в момента фирмата изготвя проект и до месец той трябва да бъде одобрен. Според заместник-кмета по строителство
Пламен Райчев, това означава, че в края на септември или началото на октомври може да започне реалното строителство.
Изграждането на "Модър - Царевец" ще продължи 3 години и ще струва 9 581 000 лева без ДДС. Паралелно с строителството на подлеза, ВиК - Пловдив ще изпълнява свой проект за Южния обходен колектор за около 2.5 млн. лв.
В средата на септември се очаква в общината да бъде внесен за разглеждане техническият проект и по
другия ключов обект, касаещ жп ареал Пловдив - за пробива под централна жп гара. Той е на стойност 89 028 245,95 лева без ДДС, а изпълнител е Обединение "Проект Пловдив“ ДЗЗД, включващо фирмите "Трейс Груп Холд“ АД и "Балкантел“ ООД.
Техническият проект ще бъде представен публично пред местната общественост, а реализацията ще започне след одобрение от МРРБ. "Правим ежеседмични оперативки с избрания изпълнител, ВиК, пожарната и други експроатационни дружества, включително ОКТ и КАТ. Проблемът тук е големият канализационен колектор" - каза Райчев.
Колекторът ще бъде преместен, но засега все още не е взето решение откъде ще минава трасето. Спускането на самия пробив започва от ул. "Тракия", където ще бъдат направени две локални платна за развързване на движението, заради което и
беше гласуван нов ПУП на кв. "Триъгълника".
Изходът пък е между автогара "Родопи" и хипермаркет "Билла". Там предстои да се извършат отчуждителни процедури не само заради пробива, а и заради новата улична регулация в района на бул. "Македония" и ул. "Димитър Талев". Предвижда се да има връзки към бул. "Акад. Петър Динеков" на запад и ул. "Кукуш" на изток. Самата "Кукуш" ще бъде удвоена, за което също има нов ПУП и сега се подготвят отчуждителни процедури. Целта е да се свържат Коматевско шосе и надлез "Родопи", но към момента тези проекти са в идейна фаза.
Зам.-кметът
Пламен Райчев категорично се възпротивил строителството на пробива под гарата да се извършва едновременно от двете страни и е решено работата да започне от южна посока. Засега няма представена идея как ще осъществява пешеходното движение и как ще се направят излазите към спирките.
Най-болния въпрос на жителите на район "Южен" безспорно е пътната връзка "Бетонен мост". Общината е постигнала съгласие НКЖИ да направи проекта. Експертите на държавната компания в момента готвят техническите спецификации и техническото задание за проектиране по ЗОП на ново съоръжение с всички възможни връзки в западна и източна посока.
Въпросът за финансирането на новия бетонен мост засега няма решение. Тъй като общината не разполага със свободен финансов ресурс, възможно е изграждането на съоръжението да бъде включено в проекта на НКЖИ като съпътстваща инфраструктура.
Дългоочакваният ремонт на ул. "Даме Груев" също наближава. В началото на септември се очаква да бъде избран изпълнителят на реконструкцията.
За поръчката на стойност 6 207 500 лв. без ДДС кандидатстваха осем фирми. Този проект ще се реализира на три етапа: от ул. "Македония" до ул. "Охрид", от ул. "Охрид" до "Тодор Александров" и от ул. "Тодор Александров" до надлез "Родопи". Преди да започне реконструкцията на "Даме Груев" се налага преасфалтиране на ул. "Дрин", която ще служи като алтернативен път за движение.