ЕС: Shein нарушава закона с фалшиви намаления и подвеждащи практики
Европейският съюз заяви, че китайската платформа за бърза мода Shein нарушава законите за защита на потребителите в ЕС чрез практики като фалшиви намаления, натиск за покупка и подвеждаща информация, предава BBC.
Блокът е дал на Shein срок от един месец, за да отговори на заключенията от разследването. Ако компанията не предприеме нужните действия, може да бъде глобена въз основа на продажбите си в страните от ЕС, където са открити нарушения.
"Сега е ред на Shein да поеме отговорност, да спазва правилата и да приведе практиките си изцяло в съответствие със стандартите на ЕС за защита на потребителите“, заяви европейският комисар по правосъдието Майкъл Макграт.
Говорител на Shein отговори: "Наш приоритет остава европейските потребители да имат сигурно, надеждно и приятно онлайн пазаруване.“
Според Европейската комисия, разследването – водено от органа за защита на потребителите в ЕС – е разкрило множество незаконни практики в платформата на Shein, сред които:
Подвеждаща продуктова информация, заблуждаващи етикети, лъжливи твърдения за устойчивост, скриване на важна контактна информация, фалшиви намаления, които не са базирани на реални предишни цени и др.
"Всички компании, които предлагат продукти на потребители в ЕС, трябва да спазват нашите правила. Днешното действие изпраща ясен сигнал: няма да се поколебаем да държим електронните търговски платформи отговорни – независимо откъде са базирани“, допълни Макграт.
От Shein заявиха, че работят конструктивно с националните органи за защита на потребителите и с Европейската комисия, за да демонстрират ангажимента си към спазването на законодателството в ЕС:
"Продължаваме да си сътрудничим активно, за да отговорим на всички опасения.“
Критики към Shein
Това не е първият случай, в който Shein е подложен на критики. През януари разследване на BBC разкри, че някои от служителите на компанията работят по 75 часа седмично – в нарушение на китайското трудово законодателство.
В отговор Shein заяви, че е ангажиран с "справедливото и достойно третиране на всички работници в нашата верига на доставки“ и че инвестира десетки милиони долари за подобряване на управлението и спазването на стандартите.
"Стремим се да установим най-високи стандарти за заплащане и изискваме от всички наши партньори по веригата на доставки да се придържат към нашия етичен кодекс“, добавиха от компанията.