Традиционните намаления в магазините все по-често се предоставят срещу клиентска карта

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (0)
09:48 / 14.12.2022
2047
Търговци в магазинната мрежа използват периода около празниците, в който потребителите пазаруват по-активно и в по-големи количества, за да ги мотивират да си регистрират клубни карти или да изтеглят апликации на мобилните си устройства и да станат част от лоялната им клиентска общност, установиха от онлайн платформата "Ние, потребителите“.

Актуалният тренд заменя традиционните директни отстъпки с определен процент и има за цел събиране на лични данни на клиентите и получаване на тяхното съгласие за абониране за бюлетини, покани за събития на бранда или търговеца, кампании за намаления и др.

Така например, търговец на козметика е обявил тридневна кампания за отстъпка от 20% на всички артикули в магазина и при всяка покупка приканва потребителя да си направи безплатна регистрация и да стане член на програмата му за лоялни клиенти, срещу което ще получава преференции при пазаруване, подарък за рождения ден и пр. Докато потребителят попълва формуляра, касиер-консултантът изисква от него успоредно с това да му диктува данните си (име, имейл, телефон и рождена дата), за да ги въведе в компютъра. На сантиметри от тях има още поне няколко други клиенти, които ги чуват, могат да ги запишат и да злоупотребят с тях. Освен това, изглежда се събират прекомерно много данни - потребителят избира дали информацията да му бъде предоставяна на имейл, с SMS или чрез обаждане, а се взимат и електронния адрес, и телефона.

Другата нередност е да задължават хората да се съгласяват да получават бюлетин, за да се сдобият с клубна карта за отстъпки, които биха могли да следят и по своя собствена инициатива. Нищо не налага вземането на съгласието на потребителя за изпращане на съобщения за целите на директния маркетинг, още повече че законът изрично забранява имейли до физически лица без тяхното предварително разрешение, каквото търговецът по този начин на практика получава.  

Оказва се, че с издаването на клубната карта потребителят автоматично получава регистрация в онлайн магазина, без да е пожелал или сам да си е направил такава, а в Общите условия пише, че покупки могат да се извършват и без акаунт. 

Наред с нарушенията се наблюдават и маркетингови трикове за обвързване на потребителите с карти. Търговец на облекла е обявил 5-дневно намаление от 20% само с клиенски карти, които може да се извадят веднага. Оказва се обаче, че тези карти се предлагат целогодишно, но офертата несъмнено подканва към покупки и стимулира регистрацията. Подобен е и подходът на дрогерия, която предоставя отстъпки само след изтеглянето на приложение, което обаче след инсталирането му изписва притеснителното съобщение: "Покупката е успешна“.

Има и други недотам коректни подходи. Например, поставянето на витрината на частична информация за подарък с препратка, че условията стават ясни на касата. Вътре потребителят разбира, че трябва да направи покупка на стойност близо ¼ от минималната работна заплата – нещо, което може да бъде изписано и на постера с офертата.

Експертите съветват потребителите да внимават, когато предоставят свои лични данни: кои и за какви цели, защото може тези техни данни да бъдат предоставени и на други компании, пак за маркетигови цели. Те напомят, че винаги можете да оттеглите съгласието си за обработването на вашите данни.

Виж коментарите (0)

Още по темата (342):
16.11.2024 Неочакван обрат с уж неучебния 3 януари
06.12.2023 Празниците идват. Как да си спестим семейните скандали
01.12.2023 Ето как да си комбинираме дните, за да почиваме много по Коледа и Нова
година
12.11.2023 Куче на хотел - от 25 до 130 лева, а срещу още 20 отива и на разходка
16.01.2023 Коледа остава най-важният празник
16.01.2023 Коледната елха в центъра на Пловдив провокира пловдивчанин
Още новини от Национални новини:
Работодателят ви дължи минимум двойно увеличение
Чужденец остана без думи засе възмути от условията и цените бг бо...
Намаляват максималния размер на глобите за шофиране без винетка и...
Всички рибари могат да му завиждат, той улови почти 100-килограмо...
Панделиева: Шофьорите правят каквото си могат, а държавата имитир...
"Златна" пътна помощ: Пострадал в катастрофа олекна с 800 лева за...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).