Проверете туроператора и местата за настаняване преди да направите резервации за празниците

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (0)
09:17 / 29.11.2023
2124
Когато планираме резервация за празниците, трябва много внимателно да огледаме всеки детайл в офертите и да проследим как той е пренесен в договора и във ваучерите, които ще ни бъдат издадени за предплатените услуги. Това каза в ефира на bTV радио създателят на онлайн платформата "Ние, потребителите“ Габриела Руменова във връзка с резервациите за предстоящите 8 декември, Коледа и Нова година.

Тя припомни, че при ползване на услугите на туроператор е важно да проверим на сайта на Министерство на туризма дали е регистриран и дали има валидна застраховка "Професионална отговорност“, защото тя ще помогне на туристите да си решат много проблеми, включително при фалит на оператора. При директно запазване в мястото за настаняване също трябва да направим проверки – дали то е категоризирано, както какъв вид обект – хотел, семеен хотел, къща за гости и пр., с колко звезди и т.н.

Руменова обясни, че при предоставяне на некачествена туристическа услуга потребителят се обръща първо към търговеца, на когото е заплатил. Ако е ползвал агенция – към нея, ако директно е резервирал – към мястото за настаняване. "Моят съвет е следният: след като става дума за туристическа услуга, особено когато говорим за празниците, това са буквално един-два-три дни, в които ще бъдем там, първо да бъде използван телефонът, който е посочен за контакт, за да може по-бързо да се задвижи случаят и да се предприемат мерки за отстраняването на проблема. 

Но след това да се подаде и писмена жалба, защото само така ще има категорична следа, че е възникнал някакъв проблем, че ние сме реагирали, уведомили търговеца и съответно чакаме неговата реакция“, препоръча експертът.

Тя добави, че търговецът няма право да забавя приемането на сигнала или да прави уговорки с клиента да подаде жалбата си, когато се завърне в дома си и посети офиса на агенцията. 

"Хората трябва да настояват тяхната рекламация да бъде приета незабавно. Защото има случаи в практиката, в които търговци се опитват да отлагат приемането на жалба, като ограничават начините, по които туристите могат да предявят своето оплакване. Казват например сега ще направим каквото можем, но в крайна сметка вие си подайте жалбата, когато се върнете“, обясни още Габриела Руменова.

Тя даде съвети относно офертите за къщи за гости в платформи за безплатни обяви: "Има такива случаи, обикновено зад тях стоят лица, които искат да злоупотребят с доверието на потребителите и с желанието им да открият достъпно за тях място, където да посрещнат празниците със своите близки. 

Предлагат настаняване в такива къщи, но целта е изобщо такова настаняване да не се случи и в аванс, в много случаи на ръка да се вземат парите на хората и изобщо след това да не може да бъде осъществена връзка между потребителя и това лице, не бих го нарекла нито хотелиер, нито търговец. Всичко, което се случва на този принцип, е по-скоро в категорията измама. Трябва да се доверяваме само на лицензирани представители, на търговци, които могат да бъдат проверени в търговския регистър и на лица, които са поне туристически агенти, ако не туроператори“, допълни Руменова.

Виж коментарите (0)

Още по темата (302):
02.01.2025 Очаква се натоварен трафик от Гърция
01.01.2025 Слави Трифонов: Заслужаваме да ни се случват само хубави неща
31.12.2024 В Нова Зеландия вече е 2025 година
26.12.2024 Проф. Фол: Коледа е българското произношение. Рождество Христово става след IV век
24.12.2024 Ако необвързаните девойки направят това тази вечер, ще разберат за кого ще се оженят
08.12.2024 Основните грешки при коледния пост, който да не допускате
Още новини от Национални новини:
Хампарцумян: Преди "мизерните пенсии" какво сте направили?
Махат хартиения талон на колите
Археолози се натъкнаха на ограбен гроб при спасителните разкопки ...
Евродепутат: България липсваше на европейската и световната полит...
Депутат предупреди: Предстои сериозна финансова криза!
Утре 30 градуса, но на морето изобщо няма да е топло


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).