Поискаха оставката на ръководството на НКЖИ

Автор: Десислава Томева
Коментари (2)
12:37 / 13.05.2024
8254
Координационният съвет на Синдиката на железничарите в България (КС на СЖБ), след като обсъди хода на преговорите за сключване на нов колективен трудов договор (КТД) в Държавно предприятие Национална компания "Железопътна инфраструктура" (ДП НКЖИ) и актуалната ситуация в железопътната система, съобщиха от синдиката.

Установи липса на желание и възможности в настоящето ръководство на ДП НКЖИ за признаване, ясно формулиране на проблемите и търсене на възможности и начини за решаването им.

Основните според нас проблеми по въпросите, предмет на КТД са:

– големият брой ваканции;

– застрашително растящата средна възраст на експлоатационния персонал;

– постоянната работа в намален състав;

– работата на голям брой колеги по втори трудов договор за допълнителен труд при същия работодател;

– високият и постоянно растящ дял на забранения от закона, а в условията на жп транспорт и опасен извънреден труд.

Като главна причина за попадане в тази ситуация виждаме ниските трудови възнаграждения и най-вече на основния експлоатационен персонал. Заплащането не съответства на сложността и отговорността на влагания труд.

Възнагражденията в ДП НКЖИ е трайно по-ниско и при това с растящи темпове на изоставане от средната брутна работна заплата (СБРЗ) в страната. Това води до постоянен отлив на персонал – основно квалифициран и в млада възраст.

Следствие на непрофесионалното ръководство от страна на ДП НКЖИ на експлоатационните процеси е и усложнената експлоатационна обстановка. Това състояние създава условия и предпоставки за влошаване и застрашаване безопасността на превозите. Ярък пример е настоящата ситуация в жп възел София и провокираните от това реакции на клиентите, обществото и медиите.

Заявяваме – не виждаме смисъл от подписването на КТД с предлаганите от работодателя условия и параметри, което би довело до задълбочаване на проблемите и засилване хаоса в системата. Работата без колективен трудов договор остава на отговорността на работодателя.

Настояваме за оставка на ръководството на компанията поради некомпетентност и неадекватни действия.

Апелираме за намеса на принципала – Министъра на транспорта и съобщенията за намиране изход от създалата се ситуация.

Извиняваме се на ползващите услугите на държавните железопътни превозвачи. Държим да бъде разбрано, че редовият железничар не само не е отговорен за текущата ситуация, но е основен потърпевш – принуден е да се труди в условията на хаос и стрес в следствие непрофесионалното ръководство на ДП НКЖИ.

Декларираме, че заедно с колегите от другите синдикати преминаваме към обсъждане с колективите конкретни протестни действия.

Виж коментарите (2)

Още по темата (540):
01.04.2025 Пенсионерите у нас се увеличиха сериозно само за една година
21.03.2025 Разходите на работодателите за един отработен час от техен служител нараснаха с близо 13%
12.03.2025 Две професии са с най-високи средни заплати
07.03.2025 За последното тримесечие на 2024 г. всеки от нас е с принос от 4 260 евро към БВП
01.03.2025 Експерти: Разликата в заплатите в различни сектори достига 3,6 пъти
16.02.2025 Близо 10 млн. лева от бюджета са отишли за издръжка на почивните станции на МВР през 2024 година
Още новини от Национални новини:
Даниел Митов поиска оставката на шефа на ОД на МВР Хасково
Предупреждение от Meteo Balkans: След полунощ очаквайте дори над ...
КНСБ: Където има колективен договор, заплатата е с 14% повече
На пазара се появиха първите череши, цената е 50 лева за килограм...
Петър Дафинкичев: Не може да се живее с 620 лева
Кой колко взима в България?


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).