Партиите със скромни финанси за медийно отразяване

Автор: ИА Фокус
Коментари (1)
10:00 / 22.05.2024
1954
587 000 лева са похарчили партиите за медийно отразяване към този момент. Това каза в сутрешния блок "Денят на фокус" Лилиан Никифорова от Института за развитие на публичната среда.

"Правя само едно уточнение, тъй като отчетите към Сметната палата се подават след края на кампанията. Това, което нашият екип прави традиционно по време на кампания – ние следим официалните страници на около 40 медии. Става въпрос за национални и регионални радиостанции, печатни медии, онлайн медии и телевизии, тъй като за медиите съществува задължението да публикуват договорите, които сключват в рамките на кампанията. 

Така че това, което в момента можем да кажем, е каква е сумата, похарчена именно в тези 40 медии от участниците в кампанията за медийно отразяване. Тя е на обща стойност от 587 000 лева. И за дам база за сравнение с предишни кампании, всъщност имаме намаление на средствата. Това са парите, похарчени за първите 10 дни от кампанията за медийно отразяване.

През 2021 г. в кампанията 2 в 1 от ноември, когато имахме президентски и парламентарни избори, за първите 10 дни партиите бяха разходвали малко над 1 милион лева, а пък миналата година за същия период от последната парламентарна надпревара средствата бяха 862 000 лева. Т.е. сами виждате, че имаме сериозно намаление на сумата до този момент", каза тя.

"Към този момент най-много средства са похарчени от ГЕРБ-СДС, които са разходвали около 173 000 лева, следвани от техните бивши "некоалиционни“ партньори от "Продължаваме промяната“ – "Демократична България“, които са разходвали 125 000 лева. 

На трето място са от политическа партия "Възраждане“ с малко над 100 000 лева. Като тук много интересно е да уточня, че всъщност стратегиите на трите партии са доста различни. Ако ГЕРБ-СДС и "Продължаваме промяната“ – "Демократична България“ насочват средства към разнообразни медии, както електронни, така и печатни и онлайн, то голямата сума на политическа партия "Възраждане“ – около 76% от техните средства, похарчени до момента, или това са 83 000 лева, са насочени към телевизия "Евроком“.

Интересно е, че в последните няколко кампании това е обичайна практика на партия "Възраждане“, така че не за първи път виждаме такава голяма сума в първите 10 дни, насочена точно към тази телевизия", обясни експертът.

"БСП са вложили 56 хил. лв., а ДПС се нареждат на четвърто място с 11 хил. лв.", допълни Лилия Никифорова.

Виж коментарите (1)

Още по темата (638):
13.03.2025 Костадинов: Три от лобитата в КС са се обединили, за да вкарат с фалшификация "Величие"
28.02.2025 Проф. Киров: КС трябва да приеме, че в някои секции изобщо избор не е
провеждан
28.02.2025 Изборен експерт: Ще получим едни нови резултати, които ще бъдат сравнени с официалните резултати на последните избори, нищо не може да остане скрито
27.02.2025 Цеков: Големият въпрос е дали "Величие" ще влезе в парламента
14.11.2024 Костадин Костадинов: Започваме разговори за правителство от утре, каним всички без ГЕРБ и ДПС
04.11.2024 ПП-ДБ настоява за повторно броене на бюлетините
Още новини от Национални новини:
Хампарцумян: Преди "мизерните пенсии" какво сте направили?
Махат хартиения талон на колите
Археолози се натъкнаха на ограбен гроб при спасителните разкопки ...
Евродепутат: България липсваше на европейската и световната полит...
Депутат предупреди: Предстои сериозна финансова криза!
Утре 30 градуса, но на морето изобщо няма да е топло


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).