ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
COVID-19 в Пловдив и областтаCOVID-19 в България COVID-19 по Света
Заразени: Починали: Излекувани: Заразени: Починали: Излекувани: Заразени: Починали: Излекувани:
22687 927 (4.1%) 17780 253 183 10 413 (4.1%) 209 000 115 869 639 2 573 690 (2.2%) 91 552 324
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Нанков: След три години от София до Варна ще се пътува по магистрала
Автор: Екип Plovdiv24.bg 08:55 / 01.02.2021Коментари (1)950
© БНТ
"През 2024 година българските граждани спокойно ще пътуват по съвременен европейски, с високо качество аутобан от София до Варна“, каза по БНТ вчера зам.-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. С добри темпове върви 52-километровата отсечка от АМ "Хемус“ до разклона за  Ловеч и Плевен. Същевременно започнаха подготвителните дейности по изграждане на 84-километровото трасе до Велико Търново. Строят се инженерни пътища, премахва се хумусният слой от имотите, които ще бъдат засегнати и др.

Хубава новина за Северна България, е че възложихме и строителството на магистралата от Русе до Велико Търново, която ще се изгражда с европейски средства на три лот-а. Строи се и основната пътна връзка на Северозападна България – Видин-Ботевград. Отчита се бърз напредък по трасето Ботевград - Мездра, като за улеснение на трафика предсрочно е пуснато трасе на биндер, добави Нанков.

От утре започва ремонт на 16,5 километра от проблемния участък на АМ "Тракия“ между пътната връзка с АМ “Марица" и "Чирпан – Изток“. Очаква се  да завърши до Великден, за да не се пречи на трафика за празника и на туристическия поток през летния сезон. Това е един от обектите, строен и пуснат в експлоатация от правителството на Сергей Станишев, които ремонтираме ние, посочи Нанков. Той даде пример и с друг проблемен участък, строен от предишни правителства - АМ "Струма“ (бившата АМ "Люлин“), където снощи се свлече скална маса. "Това е най-скъпата магистрала, строена в България от 2007 г., а се срутва. Две години укрепвахме участък преди София, вчера имаме ново срутване“, каза Нанков.

Предстои завършването на тунел "Витиня“ на АМ "Хемус". Там се чака само осветлението от германска фирма, която е имала проблеми с доставката през месец декември. За магистрала "Струма“ зам.-министър Нанков информира, че е останал само най-тежкият участък –през Кресненското дефиле. Има избрани изпълнителни, но ще се изчака окончателното произнасяне на ЕК за взетите екологични мерки. Очаква се до края на годината да финализира изграждането на тунел "Железница“ и мостовите съоръжения преди и след него. До края на годината ще приключи и най-тежкият участък от магистрала "Европа“ - от Калотина до Драгоман. Последният 16-километров участък от Сливница до София ще се изгражда със средства от ЕС.

Над 2200 са регистрираните понастоящем свлачища в страната, от които 990 са активните. За миналата година са се активизирали наново 40 стари свлачища, а 6 са новорегистрираните. Само в рамките на този месец има над 50 новообразувани, а причините са  климатичните явления, свързани с високите температурни амплитуди, преовлажняване на почвите и скалните масиви. "Това са геодинамични процеси, които за съжаление тази година са с изключително голяма честота", допълни зам.-министърът.

 "Трайно и дългосрочно свлачищата не се укрепват декември, януари и февруари, а в летните и есенните месеци. Сега се извършват само аварийни мероприятия", обясни Нанков.

На свлачището по пътя за Рилския манастир предстои да се реализира втори етап от укрепителните дейности, който предвижда направата на тунелна завеса  с дължина около 97 м и укрепване на земните пластове с 4-метрови анкери.

Държавата се намесва мигновено, работим и превантивно, където можем, но имаме над няколко хиляди проблемни точки с потенциал за срутвания, отделно над 2200 свлачища, които обхващат над  200 000 декара, каза Нанков.







Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
То принципно и до Бургас се пътува по магистрала, ама има едни 50 км. които няма как да ги определим като път, камо ли като магистрала.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.


Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Март 2021 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Ботев в Първа лига, сезон 2020/2021
Грипна епидемия обхвана страната
ВК Марица, сезон 2020/2021
143 години от Освобождението на България
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кои проекти трябва да бъдат финансирани със заем?
Модър-Царевец
Бетонен мост
Нов мост над р.Марица
Кръстовище на две нива до Водната палата
Продължението на бул. "Северен“
Други
Не трябва да се тегли заем
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти
За реклама
Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
©2004 - 2019 Медия груп 24 ООД. Plovdiv24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Plovdiv24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: