КЗП: Празничните оферти за смартфони и договори за мобилни услуги може да крият уловки

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (3)
14:27 / 21.12.2017
4349
Един от рисковете при закупуване на телекомуникационни устройства или подписване на договори с мобилни оператори при рекламираните празнични оферти е потребителите да се обвържат с търговеца за дълъг срок при уж по-изгодни условия, които обаче впоследствие да се окажат различни от представените. За това предупреди председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов по Би Ай Телевизия.

"Търговците използват момента на празничната еуфория и че хората са отделили по-големи за техните възможности средства и опитват да пробутват договори, които могат да ги обвържат за много дълъг срок с услуги, за които те дори не са и подозирали и въобще не им трябват", каза Маргаритов. Той препоръча дори и да се бърза, да се прочетат внимателно договорите, преди да бъдат подписани.

"Когато си купувате нещо, макар и за конкретен повод, обаче се обвързвате с дълготраен договор, винаги трябва да сте абсолютно наясно точно какво ще плащате, колко време ще го плащате и какъв е начинът да се откажете", добави председателят. 

Тези, които все пак решат да подпишат договор, а впоследствие по една или друга причина решат да се откажат, биха могли да се възползват от условията на постигнатото от Комисията споразумение с два от мобилните оператори - с неустойка до три месечни такси.

При покупката на хранителни стоки за празничната трапеза трябва да се внимава със срока на годност на продуктите, особено по-скъпите или предлаганите в пакет. "Има сега афинитет към по-скъпи и хубави неща, може да се окаже, че са залежали. Законът е категоричен по отношение на стоките с изтичащ срок на годност. Когато не са опасни за здравето, могат да бъдат подавани, но задължително трябва да бъдат обособени на отделен щанд и със съответната информационна табела да бъде пояснено на потребителите, че става въпрос именно за такъв тип стоки", уточни Маргаритов.

По време на празници възниква и въпросът за възможността за връщане или замяна на подаръци, които не са харесани от тези, за които са били предназначени. Връщане е възможно в 14-дневен срок на закупените от Интернет стоки, както и по силата на предоставяната от все повече магазини в конвенционалната търговия възможност под формата на добра практика. Необходимо е обаче да се пази касовата бележка. И "ще има това малко неудобство, че ще трябва този, на когото са подарили подаръка да разбере някои неща относно цената и другите характеристики, които се съдържат в документа, защото това е единственият начин да се докаже, че действително този продукт е закупен от този търговец", добави Маргаритов.

За почивните дни Комисията за защита на потребителите ще има дежурни екипи и при проблеми гражданите могат да се обръщат към институцията за консултации и помощ.


Виж коментарите (3)

Още по темата (92):
29.01.2018 Хиляди българи залагат коледните си подаръци, за да платят сметките или да погасят кредити
09.01.2018 Що за късмет? Разтопена монета в новогодишната баница (ВИДЕО)
09.01.2018 Страхотни! Вижте какво направиха учениците от Английската!
05.01.2018 По празниците побъркаха 112 със сигнали за НЛО и духове
05.01.2018 Зимен Кръстовден е, свършват "мръсните дни"
04.01.2018 Унищожиха близо 4 тона негодни за консумация храни по празниците
Още новини от Национални новини:
Нови изисквания за ресторантите
Изтече краен срок, свързан с ТЕЛК комисиите
За седмица с металотърсач на плажа си купуваш телевизор
Асен Агов: Войната е до нас, заложено е бъдещето на Европа
Нойзи: Чалгата се индустриализира и успя да зарази като "червен в...
Вижте кои пътища ще са отворени и кои затворени, преди да тръгнет...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).