КЗП: Потребителите все повече се доверяват на онлайн пазаруването

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (0)
09:05 / 07.09.2017
1547
Не мисля, че тепърва на полето на нелоялните търговски практики може да бъде открита топлата вода. По-скоро има обръщане на съзнанието и манталитета на търговците от преследване на бързи и лесни печалби на гърба на потребителя към превръщането му в лоялен клиент, което да им осигури трайно присъствие на пазара. Това заяви председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов в ефира на bTV радио.

"Трудно търговците биха могли да използват нови прийоми, които да не бъдат хванати от комисията, а и от самите потребители. Хората в България са все по-склонни активно да реагират усетят ли своите потребителски права застрашени или накърнени", добави председателят.

Маргаритов подкрепи своята теза с данни от проучване на Европейската комисия, които сочат ръст на потребителската култура в общоевропейски план. Близо 50% от европейците познават своите потребителски права и активно ги отстояват. България се приближава до това ниво с 44-45%.

Друг аспект от цитираното от председателя изследване показва, че потребителите все повече се доверяват на онлайн пазаруването, а някои го използват като основен и дори единствен способ за търговия. Резултатите от сондажа извеждат и друга положителна линия - сравнително високото доверие в институциите, които осигуряват потребителската защита в съответните държави.

"Ако това проучване показва някаква тенденция с обратен знак, то е сравнително недобрата информираност особено на търговците на дребно за потребителските норми, очакванията на хората и правилата на законодателството. В момента нашата институция разгръща сериозен проект, свързан с европейските фондове, който има за цел да подобри взаимодействието между Комисията и малките и средни предприятия. Задачата да се постигне по-висока информираност у търговците за правилата, как трябва да се положат усилия, за да се спазват и оттам - чрез превенция да търсим още по-добра защита на хората", коментира Маргаритов.

Анализирайки данните от европейското проучване, председателят подчерта необходимостта от още по-добро взаимодействие между потребителите и институциите от една страна и между институциите и търговците - от друга. "Без това ние не бихме осъществявали максимално ефективен и ефикасен контрол", каза в заключение той.


Виж коментарите (0)
Още новини от Национални новини:
Кредитен консултант: Хората, които се замогват, търсят по-големи ...
Българинът с присадено сърце и бъбрек, покорил Килиманджаро, влиз...
Любо Ганев: Медиите и спортът ще са засегнатите от промените в ре...
Тагарев призна за SMS-и на Борисов
Порязаха някои пенсионери за Великден
Спешна помощ на плажа с джетове


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).