От 01.01.2016 г. е в сила Законът за изменение и допълнение на данъчно-осигурителен процесуален кодекс, с който се регламентира възможността компетентният орган да изисква по служебен път удостоверение за наличие или липса на задължения от органите по приходите. С тези разпоредби се цели постигане на синхронизиране на данъчното законодателство, при което водеща роля има осигуряване по служебен път на необходимата информация.
Целта на срещата е общините да използват възможността за заявяване на услугата по служебен път и да прекратят изискването на удостоверения за наличие или липса на задължения от изпълнителите по ЗОП, както и в случаите, когато това е необходимо за предоставянето на административна услуга в администрацията. Удостоверенията могат да бъдат набавени по служебен път от органите на НАП. Услугата е достъпна за всички администрации с КЕП, през Портала на НАП за електронни услуги.
Новите електронни услуги целят значително облекчаване на обмена на информация между административните органи в страната и като очакван резултат по-бързо и качествено обслужване на граждани и фирми и са предназначени за всички администрации.
Областният управител заяви, че са необходими съвместни действия за постигане на по-добри резултати в повишаване административното обслужване на потребителите на услуги и спазване на новите разпоредби на Данъчно-осигурителен процесуален кодекс.