"Концесия на спирките в града се превърна в агония", коментира тогава Тотев. Той подчерта, че Пловдив е единственият град в България, в който общественият транспорт не е обществен, а частен и спирките са в ужасно състояние.
"Според този договор за концесия, от който искаме да излезем, общинският интерес не е защитен вече 10 години и всички досегашни решения на ОбС, свързани с концесията на спирките, са в интерес на концесионера", мотивира се още той.
Преговорите за приключване на тази дългогодишна "язва" продължиха доста време, през което стана ясно, че за разваляне на договора концесионерът е искал неустойки от порядъка на 10 млн.лв.
В края на лятото се разбра, че вече има нов концесионер и това е "Булгартабак трейдинг" АД. Собственикът на "Елиза 1999" е продал дружеството, което е изкупено на 100% от цигарения холдинг. Таксата, която по договор "Булгартабак Трейдинг" ще плаща на общината, е 71 000 евро в продължение на 20 години. Първата вноска ще бъде изплатена през 2013 г. Освен това, общината ще получава и по 240 евро годишно за всеки от 50-те от общо 90 павлиона, които ще бъдат изградени на новите спирки и на които ще се продават ваучери, цигари, пакетирани стоки и други. Очаква се през пролетта на 2013г. първите 50 от новите 314 заслона да станат факт.
"Ако концесията стане работеща, няма смисъл да я разваляме", коментира Тотев по повод на предишните намерения на общината да прекрати скандалния договор. Градската институция смяташе да изплати близо 3 млн.лв. на концесионера на спирките и по този начин да сложи край на дългогодишната сага.
"Сега, без да се разваля концесията и да се плащат допълнително пари на концесионера, ще развържем Гордиевия възел и най-накрая Пловдив ще има нови спирки", смята още градоначалникът.
Новите спирки ще са модерни и красиви, а идеята за визията им е взаимствана от заслоните в много от европейските градове. Срокът на изпълнението им е 24 месеца. Концесионерът ще има и ангажимента да поддържа новите заслони в добър външен вид.
Още по темата (232): | |