Сигнал за опасна пешеходна пътека се получи в редакцията на Plovdiv24.bg. Ето за какво става въпрос:
Здравейте! Пиша Ви, защото бях провокиран от публикацията за загинал човек на пешеходна пътека на "Васил Априлов".
Става въпрос за пешеходната пътека на бул. "Найчо Цанов", която е до кръстовището с ул. ''Антон Папазов". Там, на тази въпросна пешеходна пътека загинаха 2 човека в периода на 1 или 2 години. В двата случая станах пряк свидетел на това, какво се случи там. Ето и статията към случаят за който ви бях писал https://www.plovdiv24.bg/novini/plovdiv/Vuzrastna-zhena-zagina-pri-zhestoka-katastrofa-v-Plovdiv-124339
Ето и втората от вас новина: https://www.plovdiv24.bg/novini/plovdiv/Avtomobil-blusna-zhena-na-peshehodna-puteka-i-izbyaga-295621 , за която също Ви бях писал. Общината щеше да прави нещо по въпроса, но... Има 2 спирки на градският транспорт(№4). Спирката, която е в посока Център-Тракия, ако е в пиков час, е почти невъзможно да се пресече... Средно шофьорите минават с над 60 км/ч през този участък, няма табели, които да сигнализират, че има пешеходна пътека, а пък маркировката е почти 100% изтъркана...
Най-близката пешеходна пътека е на около 200 метра в обратна посока, която също не е много уважавана от шофьорите, защото дори и на нея ми е трудно да пресичам. Моля за Вашето съдействие да напомните и Вие, че вече 2 жертви са прекалено много и то на едно и също място...
Смятам, че вече е време да се вземат някакви сериозни мерки по ограничаването на скороста по този път. Или поне да се сигнализира с огромни букви, че там има спирка на градски транспорт...Поздрави!
Иво Янков
Репортер на сайта се свърза с шефа на ОП "Организация и контрол на транспорта" Никола Янакиев, който веднага разпореди да бъде направена проверка. Оказа се, че указващи знаци наистина липсват и още в петък - 19 юли, те бяха поставени на необходимите за това места.
От думите му стана ясно, че е възможен и друг изход - живущите в района да инициират подписка за поставяне на светофар, която да бъде входирана обсъдена в Общината.
"Проблемът обаче има две страни - не винаги е целесъобразно на всеки 50 метра да бъдат поставяни светофари. Всичко опира до културата и толерантността на водачите на МПС, а такава у нас за съжаление в повечето случаи липсва", обясни Янакиев, според когото недобросъвестни граждани постоянно крадат част от пътните знаци или ги зацапват с различни спрейове, което създава серизни предпоставки за пътнотранспортни произшествия.