5000 презерватива раздават млади червенокръстци в кампанията АНТИ-СПИН
"Всеки ден е АНТИ-СПИН ден. Бъди в час!" e тазгодишното мото на традиционната кампания, която Българският младежки червен кръст БМЧК - Пловдив, организира по повод на Световния ден за борба със спин, който се отбелязва на 1 декември.
Анти-спин кампанията, която вече започна и ще продължи до 5 декември, е част от националната кампания за превенция на СПИН и се провежда с подкрепата на Министерството на здравеопазването. Да се повиши информираността на младите хора и широката общественост по отношение на опасната болест е нейната цел. Това е от особено значение, като се има предвид, че според статистиката повече от половината население на света започва сексуални контакти преди навършването на 16 години и без необходимата полова култура.
Кампанията цели както да информира младите хора и обществеността за начините за предпазване от инфектиране с HIV,така и да отхвърли основните заблуди по отношение на предаването на вируса, които са причина за дискриминацията към хората, живеещи с HIV/СПИН.
23 са новорегистрираните серопозитивни тази година в Пловдив. Съотношението мъже/жени е 3 към 1. Възрастовата граница е от 20 до 25 години, като преобладаващи са наркозависимите.
За отбелязване на световния ден до 5 декември в няколко училища от областта доброволци на младежката организация ще провеждат обучителни модули на тема "Превенция на HIV/СПИН и полово-предавани болести". На 1 декември от 14 часа доброволците на БМЧК организират акция за раздаване на листовки, презервативи и червени лентички по Главната. На импровизиран пункт до фонтаните пред общината ще подаряват "цветя" /презервативи под формата на цветя/, символизиращи цветовете на живота, на всички млади хора, включили се в кампанията и станали съпричастни към проблемите на СПИН. Информационни акции на БМЧК съвместно със студентските съвети се се организират и пред големите университети.
По време на АНТИ-СПИН кампанията ще бъдат раздадени около 5000 безплатни презерватива, специално създадени са и два аудиоклипа.