ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
COVID-19 в Пловдив и областтаCOVID-19 в България COVID-19 по Света
Заразени: Починали: Излекувани: Заразени: Починали: Излекувани: Заразени: Починали: Излекувани:
23134 945 (4.1%) 17962 259 811 10 593 (4.1%) 212 502 117 081 763 2 600 048 (2.2%) 92 660 995
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Във Варна пак гледат делото за влаковата катастрофа на гара Хитрино
Автор: Екип Plovdiv24.bg 15:07 / 22.02.2021Коментари (0)592
©
В законоустановения двумесечен срок Апелативен съд – Варна ще се произнесе със съдебен акт по делото за влаковата катастрофа на гара Хитрино през 2016 г. Производството пред въззивната инстанция протече в две открити заседания, като днес беше даден ход и бяха изслушани пренията на страните.

Съдебният състав приобщи към доказателствата получения отговор от Министерството на образованието за начина на формиране на бюджета на Висшето транспортно училище "Тодор Каблешков“. Справката бе изискана в предходното заседание след съмнения на защитата на подсъдимите в безпристрастността на част от вещите лица, изготвяли експертизи.

Представителят на Апелативната прокуратура пледира за увеличаване на размера на наказанията на двамата подсъдими. Основният мотив е те да бъдат съразмерни с обществената опасност на извършеното деяние, причинило смърт, телесни повреди и материални щети. Държавното обвинение счита, че състоянието на железния път няма отношение към престъплението, а причина за произшествието е скоростта, с която композицията се е движела. Заради превозването на опасен товар машинистите е трябвало още по-стриктно да спазват правилата.

Повереникът на частните обвинители припомни, че ограничението за движение с 40 км/ч не е било спазено и локомотивът е преминал с почти двойна скорост.

Адвокатите на Димитър М. поискаха той да бъде оправдан или делото да бъде върнато на първоинстанционния съд. Защитата подчерта, че подсъдимите не трябва да бъдат изкупителни жертви, защото процесът не е за възмездие, а за наказване на виновните. Като основен пропуск на първоинстанционното производство бе посочено това, че не е била определена безопасна скорост за преминаване, а тя е съществен елемент за преценка на вината. Няма как да не бъде взето предвид и лошото състояние на пътя.

Процесуалният представител на Радослав П. поиска оправдаването му и оспори същността на обвинението – че помощник-машинистът не е предприел действия да се намеси в управлението на влака. От своята позиция той не e можел да вижда показанията на уредите, включително каква е скоростта, нито e имал уреди, с които може да влияе. Не е възникнала инцидентна ситуация, при която първият машинист да е показал невъзможност да управлява. Затова нито е имало възможност, нито необходимост от намесата на Радослав П. Задълженията и възможностите за управление на двамата машинисти са различни, затова те не бива да бъдат съдени еднакво, обобщи адвокатът му.

В своя защита вторият машинист посочи действията, които е предприел за обезопасяване на влака след аварията.  

Пресслужбата на Апелативния съд припомня, че главният машинист Димитър М. беше осъден от първоинстанционния Шуменски окръжен съд на 15 години лишаване от свобода и 17 години лишаване от право да упражнява професията си, а помощникът му Радослав П. бе лишен от свобода за 10 години и от право да бъде локомотивен машинист за 12 години. Те са обвинени за това, че на 10 декември 2016 г. в района на гара Хитрино при управление на товарен влак са нарушили правилата за движение от Закона за железопътния транспорт, в резултат на което е последвало дерайлиране, повреждане на цистерни, изтичане на газ пропилен и взрив. Така по непредпазливост причинили смъртта на 7 души и телесни повреди на 14. Според обвинението Димитър М. не изпълнил незабавно, точно и безусловно указанията на сигналите на двата светофора, като управлявал влака със скорост 78 км/ч и не намалил скоростта до 40 км/ч. Според Шуменския окръжен съд, след като машинистът първо лице показал, че не управлява безопасно влака, помощникът не е предприел действия за незабавно спиране.


Още по темата: общо новини по темата: 117
25.01.2021 »
25.01.2021 »
18.12.2020 »
23.01.2020 »
22.01.2020 »
14.01.2020 »
предишна страница [ 1/20 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!


Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Март 2021 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Грипна епидемия обхвана страната
Локо в Лига Европа, сезон 2020/2021
Брутална агресия към млада майка в Пловдив
Ботев в Първа лига, сезон 2020/2021
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кои проекти трябва да бъдат финансирани със заем?
Модър-Царевец
Бетонен мост
Нов мост над р.Марица
Кръстовище на две нива до Водната палата
Продължението на бул. "Северен“
Други
Не трябва да се тегли заем
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти
За реклама
Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
©2004 - 2019 Медия груп 24 ООД. Plovdiv24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Plovdiv24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: