Нов протест срещу мобилните оператори

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (31)
13:19 / 20.02.2011
4556
Трите мобилни оператора в България доброволно да се откажат от автоматично подновяване на срочните договори с потребителите, да отчитат коректно разговорите на секунда, вкл. през първата минута, и да преустановят нелоялното привличане на нови абонати, настоява Асоциация «Активни потребители». Исканията бяха обявени днес - 20 февруари, на протест срещу произвола на мобилните оператори пред Народния театър - София.

Други искане е Комисията за регулиране на съобщенията да създаде постоянен консултативен орган по въпросите на телекомуникационните услуги, съгласно правомощията й по чл. 39 Закона за електронните съобщения (ЗЕС), с участието на представители на потребителите и бизнеса. От регулатора се очаква ефективно да работи и контролира качеството на предлаганите от операторите услуги, както и да дава на обществото информация за:
- Времето за отговор при справочни услуги;
- Жалби във връзка с точността на сметките;
- Дял на неуспешните повиквания;
- Териториален обхват (покритие на мрежата) при предоставяне на специфични услуги като достъп до 3G интернет.

КРС трябва също и да извършва мониторинг на методите и практиките на тарифиране, да разглежда и решава жалби на крайни потребители съгласно правомощията си, да извършва задълбочен анализ на жалбите на крайните потребители, съгласно изискванията на чл. 242 ЗЕС в рамките на годишния доклад за дейността.

Държавното управление на страната и в частност Правителството и Народното събрание да инициират и приемат законодателни изменения с цел регулиране на ощетяващите клиентите практики, настояха още протестиращите.

Според Директива 2009/136/ЕО на Европейския парламент и на Съвета на Европа:
"Без да се засягат минималните срокове на договорите, държавите-членки гарантират, че условията и процедурите за прекратяване на договор не действат като пречка за смяната на доставчика на услуги."
" Държавите-членки гарантират, че договорите, сключени между потребителите и предприятията, предоставящи електронни съобщителни услуги, не съдържат клауза за задължителен начален период на абонамент, по-дълъг от 24 месеца. Държавите-членки гарантират също така, че предприятията предлагат на ползвателите възможността да сключат договор с максимална продължителност от 12 месеца".

«Активни потребители» настоява мобилните оператори да работят в съответствие с директивата.


Виж коментарите (31)

Още по темата (12):
01.06.2012 От 1 юли цените на едро за мобилните оператори падат наполовина
10.05.2012 Увеличават се оплакванията срещу неправилно формираните телефонни сметки на мобилните оператори
29.11.2011 КЗП завежда колективни искове срещу трите мобилни оператора
25.07.2011 КЗП с колективен иск срещу "Космо България Мобайл" ЕАД
24.05.2011 Сменяме оператора за един ден и запазваме номера
28.03.2011 КРС задължи мобилните оператори да намалят цените за входящи международни обаждания
Още новини от Национални новини:
Моторист загина след тежка катастрофа
Край на прохладното време
Гастарбайтери: В България е страхотно, изкарваме по 1200 лева мес...
Предрекоха безкрайни тапи за шофьорите към Слънчев бряг
БСП избра заместник на Нинова
Насекомо, което пренася вируси като денга и зика, трайно се е уст...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).