ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Днес беше подписан концесионният договор за автомагистрала ''Тракия''
Автор: Екип Plovdiv24.bg 18:46 / 29.03.2005Коментари (0)1375
©
Днес в Министерския съвет днес в присъствието на премиера Симеон Сакскобургготски беше подписана концесията за магистрала "Тракия". Договорът подписаха от изпълнителните директори на "Магистрала Тракия" АД Емил Коцев и Коща Ферейра, от една страна, и министърът на регионалното развитие и благоустройството Валентин Церовски, от друга.
Дружеството "Магистрала Тракия" става концесионер за 35 години на републиканския път Калотина - Софийски околовръстен път, северна дъга - Оризово - Стара Загора - Нова Загора - Ямбол - Карнобат - Бургас. Договорът ще влезе в сила, след като по него се произнесе Комисията за защита на конкуренцията, Евростат и бъде подписано кредитно споразумение с банките, които ще финансират проекта, съобщи министърът на регионалното развитие Валентин Церовски. По думите му това ще стане до няколко месеца и след това в срок от четири и половина години България ще има автомагистрала от граница до граница.
За 35 години държавата ще получи 3,846 милиарда лева концесионно възнаграждение. Така всяка година в агенция "Пътища" ще влизат допълнително по 168 милиона лева, добави министър Церовски. За срока на концесията ще бъдат платени и 706,144 милиона евро данъци, както и през държавната хазна ще бъдат обслужени 3 654 018 евро ДДС. В първия етап на автомагистралата от София до Бургас ще бъдат инвестирани 590 милиона евро, а във втория етап - от Калотина до София - 125 милиона евро, съобщи Валентин Церовски.
Държавата ще подпомогне първоначално проекта със 168 милиона евро, но тези пари ще бъдат върнати с лихви, които няма да ощетят България, добави министърът. Фирмата "Техноекспортстрой" ще разпредели за тези години печалба от 481 354 368 евро, а дружество "Автомагистрали" - 501 410 800 евро. Ако двете фирми, които от българска страна участват в "Магистрала Тракия", бъдат извадени от забранителния списък за раздържавяване, тези суми ще се отчитат в приватизационните планове, каза министър Церовски. Тежестта на т.нар. приходи на този проект ще бъде поета в размер на 57,99 процента от чужди превозни средства преминаващи през магистралата, посочи Валентин Церовски. Министърът каза, че основният ангажимент на българските политици е да придвижват развитието на държавата напред. Никой не е в състояние да ми докаже, че построяването на автомагистрала "Тракия" с частни инвестиции е нещо, което не е добро за България, заяви той. Готов съм да платя всякаква политическа цена, включително и да не се занимавам повече с политика, каза министър Церовски. По думите му изграждането на магистрала "Тракия" ще се прави с пари с ясен произход и това ще окаже влияние в следващи проекти за изграждане на инфраструктурата в България.
Шофьорите ще плащат такса от 2,5 евроцента за километър, съобщиха от МРРБ. Новите отсечки ще струват средно по 2,7 милиона евро на километър и това е най-ниската цена в Еврозоната, посочи министър Валентин Церовски.
51 процента от капитала на "Автомагистрала Тракия" се държи от португалските фирми, а останалото от двете български компании.
Договорът предвижда рехабилитация на платното да се прави на десет години и за по-чести ремонти ще се дължат неустойки. Забавянето на строителството също ще се санкционира и неустойките ще са от 10 000 евро до 83 333 евро на ден. Максималната неустойка е 10 милиона евро, но това не е пределът, каза министър Церовски. Той изтъкна, че това не е пределът на неустойките на компанията. Ако вследствие на прекратяване на договора едностранно от държавата по вина на концесионера, настъпи такова събитие, компаниите ще понесат имуществени щети на стойност над около 100 милиона евро, каза още министърът.
Новите отсечки по магистрала ще бъдат - Северната дъга на София от 22,482 км.; Стара Загора-Нова Загора - 31,800 км.; Нова Загора - Ямбол - 35 697 км.; Ямбол-Карнобат - 49,080 км. и Калотина - София - 48 100 км. Строителството ще започне със Северната дъга на околовръстното шосе на София.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Декември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Реформи в БДЖ
Нов ГКПП Рудозем-Ксанти
BETL се срива, хиляди български инвеститори губят парите си
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: