ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
БСП: В учебниците се подменя и изкривява българската история
Автор: Екип Plovdiv24.bg 14:28 / 12.02.2021Коментари (2)2067
©
Декларация от името на ПГ на "БСП за България“, представена от народния представител Веска Ненчева в Народното събрание:

Уважаеми господин председател,

Уважаеми колеги,

Преди два дни председателят на нашата парламентарна група Корнелия Нинова, в декларация на групата, изказа искрените ни притеснения по един от най-важните въпроси, не само за образователната ни система, но и за цялото ни общество. 

С нагледни примери беше показано какво четат в учебниците си българските деца. 

Тази позиция на "БСП за България“ не е нова. Изговаряли сме я в декларации, при въпроси към министъра на образованието в пленарна зала и на заседания на Комисията по образование и наука. Посочвали сме примери, особено такива с подмяна на историята ни чрез игнориране на знакови събития и личности и преувеличаване на значението на други такива, но от управляващото мнозинство ги подминахте с иронични подмятания. Сигурно смятате, че така трябва да се реагира на факти, като например:

В учебник по история за 10 клас за Христо Ботев: "Под влияние на анархизма той отрича държавата..., а утопичните му идеи за бъдещето на българското общество са свързани и с възгледа за обща борба на народите за социална справедливост". Т.е. казвате на децата, че Ботев е анархист, а борбата за социална справедливост е утопия.

След като така е представен Ботев, нищо не пречи в историята  за 7 клас да има само едно изречение за кланетата в Батак и Перущица: "В Батак и Перущица зверски са избити хиляди жени, деца и старци." 

Повече има написано за Александър Цанков. Явно той трябва да остане в съзнанието им, а не мъченическата смърт на невинни българи.

В 10 клас - Руско-турската война (1877-1878г.) вече не е освободителна, а е просто война. Няма и дума за геноцида над българите в Одринска Тракия през Втората балканска война (1913г.), когато Османската армия избива и прогонва българите от тази плодородна и богата земя и Одринско се обезбългарява.  Няма нищо написано за положението на българите в Западните покрайнини.

В учебника по "Човекът и обществото" за битката при село Ключ само се споменава. Спестен е фактът, че войниците са ослепени и оставени на сто души по един водач, нито се споменава името на император Василий, наречен българоубиец. Турското робство вече дори не е османско владичество, а чуждо владичество. Борбите срещу това "владичество“ са на 1 стр. Хайдутите само се споменават. За делото на Васил Левски има само  8 реда, а Априлското въстание и Освободителната война са в една страница. Липсва и хан Омуртаг - ханът строител. Липсва разказът за Патриарх Евтимий, който поема защитата на Търновград.

Ето това се нарича подмяна и изкривяване на историята. И както пише един уважаван професор в Софийския университет:"Създаването и производството на учебници се превърна в открит печалбарски бизнес – един от най-грубите и вулгарно отчитащи "финансовите“ печалби на издателства и авторски колективи. Краткотрайните и бурни дискусии около учебниците, организирани от злободневни телевизионни предавания, заклеймиха учители, училищни ръководства и едноименни автори, но защитиха интереса на издателствата. А интереса на децата ни, на бъдещето ни? Гротескно е да се твърди, че това е плурализъм и демокрация в образованието".

Всичко това и още много такива факти са ни предоставени от учители. Да, тези, които оценяват учебниците. Но те оценяват това, което им е предоставено, а то е предоставено с благословията на МОН. Съвсем отделна тема е как се организира и провежда т.нар. оценяване – десетки и стотици учебници за по няколко дни. И знаете ли как завършва примерите един колега – учител по история – "Аз очевидно си преподавам без учебник... Другото е безобразие" и колежка в начален етап – "По принцип, аз гледам само заглавието на урока, размножавам материали и диктувам факти. Ако трябва да учат от учебника, нищо няма да се получи."

Ето това е оценката на учителите за учебното съдържание и качеството на учебниците, а оценката на децата е в много, много често срещаните думи: "Чета го, но не го разбирам." Една от причините за увеличаващата се функционална неграмотност е и тази – учебно съдържание, несъобразено с възрастовите особености на децата с всички последици от това.

Изход има. Това е пълен преглед на учебните програми и учебното съдържание. Нови учебници с език, разбираем и достъпен за децата. И един учебник по предмет за клас. В тази връзка – въпросът ви от миналия ден като реакция на тази теза, всъщност издава начина ви на мислене – веднага попитахте кое издателство ще го издава, т.е. къде ще отидат парите за учебници. Ще ги издават държавните институции.

Проблемът с учебното съдържание и какво учат децата ни е основен за образователната система и за качеството на образование. Той има решение и то не е това, което управляващата партия ГЕРБ ни предложи през последните 10 години. Резултатите от обучението на учениците го доказва. Необходима е промяна и тя ще се случи.


Още по темата: общо новини по темата: 4080
11.10.2022 »
14.07.2022 »
06.07.2022 »
25.05.2022 »
23.05.2022 »
05.05.2022 »
предишна страница [ 1/680 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
-1
 
 
Това е само върхът на ужасната истина. Историята не се подменя само в България. Глобалистите не могат да контролират стадо от вълци, лъвове, койоти, агнета, тигри, газели, които са обсебени от антагонизми. Ето защо, всички етнически конфликти трябва да се елиминират. Всички... освен един - Холокоста. Там не се пипа. Този ще е вечен, за да ни поддържа виновни завинаги. Та... да се върнем на ментенизирането на историята: Как се чистят конфликтите? Подмяна на историята и време. Няколко поколения ще отнеме докато промият мозъците на децата ни до овчи, но глобалистите са търпеливи. Целта е ценна и няма да пожалят пари, власт и време за да я постигнат. Патриотизмът, родолюбието, национализмът ще девалвират бавно но славно, докато масите не се превърнат в послушни и доволни граждани на света.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Март 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Ботев в Първа лига, сезон 2023/2024
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Български национален отбор по футбол
Лято 2024
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: