Пловдивчанин зададе неудобните въпроси, свързани с градския транспорт

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (4)
10:40 / 01.02.2021
6977
Пловдивчанин зададе чрез Plovdiv24.bg неудобните според него въпроси, свързани с градския транспорт в града ни:

Скъпа медия, пиша Ви относно градския ни транспорт, който, ако продължи да съществува в този му вид, върви към гибел! Вие сте единствената медия, единствената връзка с общината и ОП "Организация и контрол на транспорта", където можем да изкажем мнение и да зададем заедно неудобните въпроси, които са в следствие на бездействие и неинформираност от страна на тези две инстутиции, а ние гражданите – ощетени в това отношение. Искам да засегна няколко теми и искрено се надявам, че чрез Вашата медия ще получа ясни и прозрачни отговори.

1. Ще започна с една Ваша статия, в която ни уведомявате, че "щъркелите" ще ни возят до 2028 г.! Искам да попитам нима е толкова трудно общината да издаде анекс към превозвачите и да ги задължи да пуснат автобуси било то с по-малка вместимост, но не тези "подобни съоръжения", които ни возят ежедневно и ни причиняват морска болест? И дали е възможно самите превозвачи да не ги пускат в пиковите часове, защото за пример в автобусни линии 9, 11, 26 и други е някакъв страшен кошмар пътуването. Искам да отбележа, че има 1 превозвач – "Хеброс бус", който досега никога не е пускал подобен тип автобуси в градския транспорт!

2. Искам да попитам сегашните ни управляващи, постоянно се говори за внедряване на нова система за таксуване, надграждане и тем подобни. Уж срокът на годност беше до декември, сега изведнъж се промени на март 2021 г.? Нека ни обяснят какво точно се случва с нея и кога евентуално тя би могла да заработи!? Искам само да доуточня и неведнъж съм писал, че има абсурдни ситуации, в които на една спирка има 1 или 2 автобуса, а секциите на таблата са 3 (пример подлеза на ул. "Гладстон") и спирки през които преминават 5 автобуса, а там има табло с 1 секция (пример №352 – ЖК Тракия блок 204).

3. Третата тема, която искам да засегна, но не по маловажност, е дълго обясняваното създаване на Общинско предприятие за градски транспорт с 2 или 4 линии, както обясняваше г-н Димитров още през изминалата година, когато беше пуснат за разглеждане проектът, но от тогава ни кост, ни вест! Ще го бъде ли, или не и колко време ще отнеме, как ще се осъществи?

4. Промяната на маршрутите е друга важна за града ни тема! Градът ни се разраства, а линиите си остават същия брой, линиите се дублират и гонят, за пример ще дам 4 и 99, 11 и 37, 7 и 20, 17 и 24 и т.н. Кога ще се разделят всички тези линии или ще се направят разписанията и маршрутите, така че те да не се дублират! Защо е необходимо да бъдат удължавани линиите до безкрайност – 70 минути пътуване в едната посока не е бърз и модерен градски транспорт!

Според мен трябва да се седне и да се преосмислят тези неща, защо на пример линия 24 не бъде върната по стария маршрут и така западната част на "Тракия" да се сдобие с бърза връзка до гарата? Или автобусна линия 20 да преминава през бул. "Руски", за да не се гонят с автобусна линия 7 от бул. "Коматевско шосе", та чак до Тунела, така няма да има дублиране на маршрути и ще се увеличи пътникопотокът по линия 7! Това са само малка част от предложенията за градския транспорт! Защо не се възстанови автобусна линия 30 с бърза връзка между Тракия, Сточна гара и Кючука! Да се помисли за райони, които имат необходимост от градски транспорт!

5. От Община Пловдив преди години обещаха, че проучат и ще направят в новия градоустройствен план бус ленти! Но до ден-днешен никой вече не говори и не споменава за тях! В цяла Европа ги има, в София дори ще ги увеличават, за да осигурят бърз транспорт, а ние, където можем, нищо не правим! Бус ленти може да има на булеварди като "Санкт Петербург", бул. "Източен", бул. "Освобождение", бул. "Христо Ботев", бул. "Цар Борис III Обединител" (в участъци с 3 платна).

6. И последна тема, но за мен на първо място е възстановяване на тролейбусният транспорт! Защо Община Пловдив не търси възможност за възстановяването на тролейбусния транспорт! Според мен не е толкова сложно Община Пловдив, ако има желание, разбира се, да спомогне възстановяването на този вид транспорт, за да може да дишаме по-чист въздух! Сигурен съм и вярвам, че има много пловдивчани, които милеят да се возят и да видят тролейбуси по нашите улиците! Тролейбусният транспорт е също толкова добър начин Общината да започне да "възвръща" транспорта и наистина да го направи общински, а не частен!

Надявам се, някой от Община Пловдив или ОП "Организация и контрол на транспорта" да прочете тази статия и да даде ясни точни отговори! Защото ако ние ни ги зададем и не потърсим отговорите, те никога няма да ни бъдат дадени!

Виж коментарите (4)

Още по темата (1005):
26.04.2024 Шофьорът, псувал контрольори, ще бъде наказан
26.04.2024 Шофьор от градския транспорт поиска да обърне джуките на
контрольорка
24.04.2024 Кондукторка показа доста неприличен жест към девойка в Пловдив
22.04.2024 Пловдивчанин: Лъжат ни!
20.04.2024 Пловдивчанин: Харчите ли си спокойно парите?
14.04.2024 Важна промяна: Отпадат последните курсове в разписанието на някои автобуси в Пловдив
Още новини от Новини от Пловдив:
Снимка показва как е изглеждала Главната на Пловдив, когато по не...
Даваме 78 000 лева за близо 100 химически тоалетни в Пловдив
Асфалтираха най-новата улица в Пловдив, строителите блокираха кол...
Производители бесни: Нямат ли срам? Купуват марулята от борсата з...
Наглеци и некадърници
Сигнал: Това истина ли е?


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).