Идва ли краят на сагата с 13-те линии от градския транспорт?

Автор: Мариана Панчева
Коментари (0)
14:20 / 14.11.2017
10654
Има постъпила жалба по конкурса за 13-те линии (с номера 1, 6, 7, 15, 16, 18, 29, 37, 44, 66, 99, 116 и 222) от общинската транспортна схема на Пловдив, за щастие тя не спира изпълнението на процедурата. Новината съобщи зам.-кметът по транспорт Златин Велев, предаде репортер на Plovdiv24.bg.  

Подаването на документите е до 23 ноември, очакваме да видим кандидатите, след това конкурсът продължава в другите си фази, коментира той. 

"Детелина-Дрита" обжалва максималната цена на превоз за километър, заложена от Общината, като недостатъчна. 

"Разделил сме автобусите на две групи - на такива с над 50 места и с над 70 места", поясни Велев. За първата група е възприета цена 1,78 лева (без ДДС) и 1,96 "(без ДДС). "Възможно е някъде да возят на по-висока цена, ние сме направили процедура с това, което може да си позволим."

До избора на изпълнител тези 13 линии се обслужват с временни договори.

Припомняме, че обществената поръчка е за 36 925 432 без ДДС. Тя вече бе обявена веднъж, но заради обжалване бе стопирана, което от своя страна попречи въпросните линии да бъдат интегрирани подобаващо в системите по Транспортния проект.

Новите изисквания към този, който бъде избран, да обслужва пловдивчани през следващите 10 години по тези линии, ще са за 118 минимален общ брой автобуси, половината от които да са подходящи за хора с двигателни проблеми. Всички автобуси трябва да са с над 50 места общо стоящи и седящи. Задължително изискване е поне половината да са с над 70 места. Колите трябва да са от клас I и II според изискванията на Закона за движение по пътищата.

Важно е, че всички те трябва да са с екокатегория Евро 6 или съответстваща й такава; всички автобуси трябва да с дата на първа регистрация не по-рано от 1 януари 2014 година и не на последно място - всички трябва да с изправни климатични системи, обхващащи целия салон.

Ще бъде избран този превозвач, който събере най-много точки (от максимален брой 100), офертите ще се отварят в края на ноември. Превозвачите се задължават да оборудват автобусите със собствени GPS устройства, съвместими с изградения център за мониторинг и контрол на Организация и контрол на транспорта, което ще позволи обхващането на всички коли в градския транспорт от системата за управление на трафика. 

Изборът на изпълнител ще даде възможност за пълното въвеждане на електронното таксуване и системата за управление на автопарка, ще предоставя пълна информация за пътуването по всички линии, ще позволи да се извърши избор на маршрути, намаляване чакането по спирките до минимум, ще улесни прикачването, посочват от Общината, която е възложител на услугата. 


Виж коментарите (0)

Още по темата (244):
08.12.2022 Общината окончателно се раздели с "Градски транспорт - Пловдив" АД
05.12.2022 Петролен бос купува общинския дял в "Градски транспорт" на Батаклиев
04.03.2022 Защо Пловдив няма тролеи?
13.01.2022 Акциите на община Пловдив в "Градски транспорт" АД отиват при Георги
Самуилов
06.01.2022 Георги Самуилов е пожелал да купи акциите на община Пловдив в "Градски транспорт" АД
01.11.2018 "Градски транспорт" на Ангел Батаклиев има нов синдик
Още новини от Новини от Пловдив:
За първи път в Източна Европа и на кирилица: Когато в Пловдив зап...
Родни ученици, единият от Пловдив, с пълен комплект медали на меж...
Работник в голяма фабрика в Пловдив заплашен с уволнение, бил чле...
Депутат от Пловдив напуска политиката: За да си ефективен трябва ...
Най-скъпите квартали в Пловдив, чиито цени надвишават 1 500 евро/...
Трети ден част от Гребната база в Пловдив е недостъпна заради авт...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).