За последните три месеца в КЗП - Пловдив са постъпили 81 жалби от потребители и търговци във връзка с високите сметки за ток и неуредиците с електроразпределителното дружество.Това съобщи Таня Димитрова, директор на Регионалната дирекция на Комисия за защита на потребителите (КЗП) за областите Пловдив, Пазарджик, Смолян, Хасково, Кърджали и Стара Загора.
"В случаите, при които към тези жалби има приложени документи, те се изпращат до Държавната комисия по енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) чрез Главна дирекция "Контрол на пазара" към централата на КЗП в София", уточни Димитрова.
Проблемът е уреден в Закона за енергетиката и подзаконовите нормативни актове по неговото прилагане, а контрол върху него се осъществява от министъра на икономиката енергетиката и туризма и упълномощени от него лица. В случая съответният компетентен орган е ДКЕВР.
"При положение, че към жалбите за високите сметки за ток няма приложени документи, в законовия седемдневен срок изпращаме отговор до потребителя, с който даваме съответните насоки", каза Димитрова.
"Когато става дума за неравноправни клаузи по общите условия, КЗП разглежда тези общи условия при съответното дружество и се произнася дали има или няма включени неравноправни клаузи в договорите", допълни Таня Димитрова.
Тя каза още, че към настоящия момент КЗП се произнесе относно констатираните неравноправни клаузи по общите условия за електроразпределителните дружества,а информацията е достъпна и е публикувана в интернет страницата на комисията.
КЗП отправя предупреждения до съответното дружество да отстрани констатираните неравноправни клаузи със зададен конкретен срок.
"Ако неравноправните клаузи не бъдат отстранени в срок, Комисията за защита на потребителите завежда колективен иск с цел произнасяне от съда и обявяването на конкретните клаузи за нищожни", обясни Таня Димитрова.
Източник: радио "Фокус"