30 нови, бели като лебеди, със затъмнени стъкла автобуси ще се влеят сред градския транспорт в Пловдив докъм средата на август.
Поръчката за производството им е дадена още в началото на годината. Правят ги в малко италианско градче на юг от Неапол. Първите десетина трябва да са готови на 15 юли, а останалите двайсет до 10 август, но бъдещият собственик "Хеброс бус" е готов да поизчака няколко дни повече, за да се появят едновременно в цялата си прелест по пловдивските улици.
Изключително ценна придобивка за общината нарече новите автобуси кметът Славчо Атанасов на пресконференция днес, предаде репортер на Plovdiv24.bg. Още повече, че 89% от пловдивчани използвали градския транспорт. Ще бъдат закупени с 6 милиона евро кредит, които Европейската банка за възстановяване и развитие отпусна за целта на "Хеброс бус" след тригодишни преговори.
"Преди директорският борд на банката да вземе на 3 юни окончателното си решение за отпускане на кредита, чрез Министерството на финансите беше поискано становището на общината по този проект. Ние напълно го подкрепихме, защото той е синхронизиран с вижданията ни за бъдещото развитие на транспорта. С новите автобуси "Хеброс бус" ще стане първата частна транспортна фирма в страната, която предлага висококачествени услуги в съответствие с европейските стандарти за опазване на околната среда, здравеопазване и безопасност. Проектът ще подпомогне общината да разработи и въведе договори за публични услуги с транспортните оператори на европейско ниво", обясни заместник-кметът Александър Константинов.
"Едва в петък, когато подписах договора, видях абсолютно цялата съпътстваща документация. Бях истински развълнуван от позицията на общината, от подкрепата на Славчо Атанасов и Александър Константинов", призна собственикът на "Хеброс бус" Веселин Дошков.
Според него новите автобуси са последен писък на технологиите и техниката. Носят марката "Ирисбус". Дължината им е стандартните 12 м, седалките са 30 на брой. Работят с природен газ. Екологичните параметри са изключително високи - стандартът е ЕЕV, над Евро-6, какъвто е липсвал досега. Нискоходови са, с платформи за хора с увреждания. Окачването на 60-киловатовите климатици е по съвсем нова технология и прави пътуването изключително комфортно. Двигателят е много тих, поради което нивото на шума е по-ниско дори от това на туристическите автобуси.