Най-често българите се оплакват от проблеми със смартфони, таблети и лаптопи

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (0)
13:14 / 20.01.2015
2189
Българите се жалват най-много от проблеми със смартфони, лаптопи, МР -3 устройства, камери, CD плеъри. Най-често скъпарските телефони не звънят или често губят мрежа. На второ място по жалби са битовите уреди, следват услугите и обувките. До края на октомври в Комисията за защита на потребителите са подадени 15 311 оплаквания. 

Вероятно бройката за 2014 г. ще стигне 17 000 - 18 000, колкото са били и през 2013 г. В последните 3 - 4 години броят на жалбите в КЗП е по-голям. Причината е, че хората все повече си търсят правата, ако са си купили дефектна стока, не е ремонтирана в срок, не е заменена и т.н. Често хората искат комисията да им помогне търговецът да им върне парите или направо да им замени продукта с нов. 

По закон обаче той трябва да предложи ремонт, който трябва да бъде направен в 30-дневен срок. Чак след трета поправка на уреда, търговецът трябва да върне парите на купувача.

При рекламация тя трябва да се впише в регистър и търговецът да се произнесе дали я приема рекламацията за основателна или - не. В случай че я приема за основателна, той е длъжен в едномесечен срок да я замени с нова или да я ремонтира безплатно за потребителя. 

В този смисъл - невинаги се стига до ремонт, тъй като има и други възможности за удовлетворяване на рекламацията. Освен това, след изтичането на този едномесечен срок, ако търговецът не е успял да стори едно от двете - да замени или ремонтира стоката, то потребителят може да претендира за отбив от цената или за разваляне на сделката и връщане на парите обратно, обясниха от КЗП.

Оказва се, че не валят жалби с оплаквания от сайтовете за групово пазаруване.

"Би могло да се твърди, че проблеми при пазаруването от тях не се срещат често", казаха от КЗП. Жалбите и сигналите, които постъпват в комисията от потребители, пазарували от онлайн магазини са няколко вида - че няма информация за обратна връзка с търговеца - телефон, пощенски адрес и т.н. и така потребителят не може да върне стоката в 14-дневния законов срок или при дефект. 

Другото нарушение е, че търговците укриват от потребителите опцията да върнат стоката до 2 седмици, казаха от комисията. Някои търговци, пък отказват да връщат пари на клиенти, които са се отказали от покупката или са развалили договора за покупка. В онлайн магазините се случва да са посочени едни характеристики на стоките, а реално тя да няма такива, допълниха експертите от КЗП.

През зимата инспекторите правят проверки по зимните ни курорти - Банско, Пампорово, Боровец. Там все още нарушенията са от типа - класика в жанра - в менютата не винаги има написан грамажа на ястието, не е поставена на видно място категоризацията на обекта или пък въобще не е категоризиран.



Източник: в. "Монитор"

Виж коментарите (0)
Още новини от Национални новини:
Ген. Стефан Янев призова за смислен и съзидателен диалог в следва...
Проф. Момчил Мавров: Не знам какво ПП-ДБ разбират под "стандарти"...
Разочарован от чужда жена похотливец потърси алкохолна утеха, но ...
Ковчегът с тленните останки на Фердинанд е вече в България
АЕЦ "Козлодуй" ще прекрати договора с Русия за доставка на ядрено...
Реакция: Ден след обявените стачни действия в "Ел Би Булгарикум",...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).