Българи изпищяха заради ужас на АМ "Тракия" и умни автомати за поръчки

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (3)
13:21 / 05.07.2023
6974
Умни машини (киоски), през които се поръчва и заплаща храна на място, предизвикват хаос в обслужването и изнервят посетителите. Примерът е от магистрала "Тракия“.

В България устройствата се използват най-често от заведения за бързо хранене, уточнява "Телеграф“.

Ситуацията

Денят е събота, а часът е около 15. Във въпросното заведение е пълно с хора.

На входа ни посреща служител, който ни казва, че се поръчва само през машината. Изпълняваме указанията на софтуера, който в края дава възможност да платим с банкова карта или на каса.

Това донякъде обезсмисля иновацията и съдейства за образуване на още една опашка, освен тази от чакащи да си получат храната.

Проблемът

Първият проблем възниква, ако случайно ПОС терминалът се окаже без хартия или тя свърши в момента. Тогава започват проверки, рестартиране на системата и търсене, докато се установи дали клиентът е платил или не.

Вторият проблем е, че в рамките на минута могат да се получават десетки поръчки наведнъж, които няма как да бъдат изпълнени от 3-ма - 4-ма служители в рамките на 5 мин. и клиентите са принудени да чакат по 30 и повече минути, докато получат поръчката си. За 4 менюта на нас ни се наложи да чакаме 40 мин., нещо, което при традиционното обслужване никога не се е случвало.

Опит

Йордан Гергов, който има опит в менажирането на ресторанти за бързо хранене във Виена, споделя, че внедряването на киоските е ужасно не само за персонала, но и за клиентите. Гергов уточнява, че тези технологии винаги са за сметка на наемането на персонал.

"Спестяването от него в този бранш никога не довежда до нищо добро“, убеден е той и прогнозира, че такива киоски ще има навсякъде до 5 години, а касиерите не след дълго ще бъдат заменени от роботи заради текучеството и високите осигуровки.

"Вече се произвеждат роботи, които могат да пържат картофи, да правят бургери и дори да почистват грил машините в кухнята“, казва специалистът.

Плюс

В системната гастрономия се предпочитат такива автомати, защото клиентът може да види пред себе си цялата палитра от екстри, която за марката дава добавена стойност – екстра салата, домати, кашкавал и т.н. Доказано е, че така човек поръчва повече, отколкото, ако е на каса.

Най-учудващото е, че въпреки всички трудности, които създават киоските и бавното обслужване, предпочитат да поръчват по този начин. "Оплакват се, но чакат и пак идват", споделя Гергов.

Виж коментарите (3)
Още новини от Национални новини:
Важна среща с посланиците на страните членки на ЕС 
Отиде си легендарна българка
И утре ще вали
"Кауфланд", "Лидл" и "Билла" с молба към Румен Радев
Майката на Пейо Пеев: Заподозрените в убийството на сина ни продъ...
Млад пловдивчанин бере душа след ПТП на АМ "Тракия"


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).