ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Ще се намери ли най-после някой да накара "умните" светофари на Пловдив да работят?
Автор: Васил Динев 09:10 / 29.06.2018Коментари (56)18696
© Plovdiv24.bg
Вече повече от 2 години Пловдив разполага с Център за управление на трафика. Какво от това обаче, след като положението по пловдивските улици и най-вече кръстовища, става нетърпимо.

Скоро шефът на  ОП "Организация и контрол на транспорта" Борислав Кръстев ще бъде освободен от поста и на практика повишен, за да поеме водния проект на Пловдив, както от Plovdiv24.bg информирахме преди време. Защо се повишава шефът на едно от най-противоречивите ОП-та в Пловдив, само тези които са го направили могат и трябва да отговорят.

Оттук нататък започва да се търси нов директор на ОП "Организация и контрол на транспорта" и дано се намери някой с необходимото образование и умения, за да се справи с нелеката задача. А тя е, че трябва да накара така наречените "умни светофари" в Пловдив най-после да заработят.

Факт е, че с регулацията на светофарите, тежките инциденти на кръстовища понамаляха, но е факт, че това е само половината работа. За да твърдим, че имаме наистина работеща система с "умни светофари", трябва да свършим цялата работа, иначе си говорим за откровен провал. Няма полубременна жена, така и няма полууспешно изпълнен проект за светофарите - или вършат работата или не. Към момента можем смело да кажем, че те не работят както трябва.

Все още има безумно регулирани кръстовища, все още има кръстовища, на които свети сигнал зелено за празни откъм автомобили сектори, докато са се образували километрични задръствания на червения сигнал. Това не са умни светофари, това в момента са неуспешни експерименти за сметка на нервите и времето на пловдивчани. 

По информация на Plovdiv24.bg, системата с автоматичното превключване на светофарите на база трафика (т.нар. умни светофари) се тества периодично на различни кръстовища и резултатите са противоречиви. Затова към момента повечето уредби в града са на ръчна настройка, която в повечето случаи е изключително неправилна.


Още по темата: общо новини по темата: 1010
12.05.2024 »
08.05.2024 »
03.05.2024 »
02.05.2024 »
29.04.2024 »
26.04.2024 »
предишна страница [ 1/169 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Показва коментари на JoinMeInDead
премахни филтъра

+5
 
 
Разберете че светофарите са тяхна собственост (общината), и тежестта на управлението им е при тях. Останалото са технически подробности (да се реализира каквото и да е свързано със светофари). Вероятно може да бъде по-добре, а за това трябва да работят експертите от общината. (Те си знаят дали го правят, ние не знаем). В КАТ има дирекция която се занимава с организацията на движението, те имат тежест при вземане на решения и инициативи в тази насока. Забелязал съм че техния основен мотив е безопасността, и не може да им се възразява. Белите на цвят камери на светофарните конструкции са за локална адаптивна работа на светофарите - казват на светофарния контролер в коя лента и по колко ПС преминават през зададени виртуални очертания (рамки) на лентите. Точно те са ниското ниво за един "умен" светофар. Това доколко се използва в полза на хората - общината знае и решава. Точно заради тези камери са махнати броячите - защото в резултат на "свиване"/"удължаване" времената на фази/направления е непредсказуемо кога точно ще се сменят светлините (зависи от трафика). Мигането на зеленото не е законно по Наредба 17. Технически е елементарно да се пусне със зелено мигане. Решението е трудно както разбирате. В София мигат защото такова са решили в тяхната община. Високото ниво на "интелигентност" е немски софтуер анализиращ трафика в целия град, и по негова инициатива се управлява даден светофар да премине на по-подходяща светофарна програма според натоварването в момента. Тук също доколко тази технология е употребена - общината си знае. Тъпо е да се запушва цяла лента със паркирани автомобили, и после тук да мрънкаме - явно е че спада пропускливостта на кръстовището. Та това при две ленти е 50%, а при три е 33%! Тука тапата кой я прави ? Ние всички я правим.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Май 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Хороскоп за деня
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Матури 2024 г.
Парламентарни избори 2024
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: