ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Пловдивските мол-ове губят битката с Главната
Автор: Екип Plovdiv24.bg 14:09 / 13.07.2010Коментари (45)7682
© Plovdiv24.bg
Войната за изстънелия джоб на пловдивчанина ще е жестока
С откриването на първия, че дори и на втория пловдивски мол, неоправдана еуфория грабна за момент пловдивчани. Някак в страни остана началото на един задочен, но доста жесток сблъсък. Сблъсъка между Главната и мол-овете. Освен битка между места за търговия, това бе и сблъсък на две култури. След едногодишно лутане в двете посоки, с променлив успех, тези дни сухата статистика посочи кой е победителя в момента и това е старата, но обичан от пловдивчани, Главна на града ни.

Оказа се, че свободните търговски площи по централната ни улица са 14%, като тази цифра се дължи в доста голяма степен на затворения търговски център Екселсиор. Въпреки това, 14% свободни площи нареждат Главната ни на челни места по стабилна заетост на площите, не само в града ни, но и в страната. Търговците се доверяват на Главната, въпреки, че квадратен метър там се отдава за 42 евро, докато в мол-овете цената е едва 23 евро.

По всичко личи, че двата мол-а за сега губят категорично битката с Главната. Причината не е защото нямат потенциал, а защото не проведоха битката както трябва.

Първият мол не можа да се възползва от еуфорията, когато след отварянето си бе нещо ново за града и очаквано пловдивчани го напълниха. Грешката бе, че с лош маркетинг от тази първоначална вълна не можа да "остане" достатъчно добър процент от лоялни клиенти, който да превърне мол-а в успешно бизнес начинание. Очаквано мол-а е все по-празен, както от към посетители, така и от към наематели. Силно за сега се представят киното и хранителните обекти на последния етаж, но не е ясно дали ще стигнат, за да теглят колесницата на целия търговски център.

Вторият мол, притиснат от сроковете, отвори преди да е довършен. Вълна от нископлатежни клиенти се изля в търговския център с отварянето му, заради френската нискотарифна верига за хранителни стоки Карфур. Тази вълна отмина, било то заради края на ниските цени на промоция или отблъсната от праха на перманентната строителна площадка и не малкото роми в близост, а и в самия търговски център. Освен това вторият мол все още седи в голямата си степен празен от към наематели, които се очаква да пристигнат в началото на есента.

Все още интересното в задочната битка между мол-овете и Главната предстои, но към момента цифрите показват, че предимството на централната улица е значително и мол-овете ще трябва да положат доста правилни усили, за да нарушат статуквото в своя полза.








Зареждане! Моля, изчакайте ...

Показва коментари на Николай Карагьозов
премахни филтъра

0
 
 
Причината е в това, че хората обичат да се разхождат по главаната и градската градина. Свикнали са да ходят в едни и същи кафета и главно между другото пазаруват и в магазините. МОЛ-овете "губят" заради много комплексни причини. Специално МОЛ Пловдив загуби заради самите магазини - управата на търговския център е много добра, с адекватно мислене и внимание към клиента. Магазините обаче етаковаха мамата на пейзажа - главно с абсолютно обидното поведение на магазинерките (които са по-скоро касиерки, защото тези кифли не стават за нищо друго съдейки по поведението им поне), ниският избор (не можеш марка обувки да я натряскаш в 40кв.м. и да се чудиш защо хората не купуват - ти просто няма къде да изложиш достатъчно количество стока, че да иам за всеки) и най-вече непоследователната си политика. Последния път като пазарувах от Мол ПЛовдив беше от Селио и касиерката ме попита дали ми трябва касова бележка, обърнете... познайте дали вече ще купя каквото и да е от тях - нищо, че много харесвам дрехите им. За Галерия Пловдив няма какво да се обсъжда - много лош мениджмънт, никаква комуникация с който и да е - било то клиенти или наематели. Комбинацията от Карфур и МОЛ е много добра в София (големия на Цариградско), но у нас изглежда като един голям копромис. Карфур обаче е добър магазин, макар и силно побългарен. Като цяло ако имаш достатъчно големи топки ти спазват правата така, както трябва да е и е приятно да се пазарува там. Макар, че цялата цигания е малко разочароваща, все пак шансове има. Преди седмица купих едно много красиво цвете в саксия именно от Карфур и мадамата на щанда ми го опакова като за подарък и то много красиво. Когато я попитах колко й дължа ми каза, че е напълно безплатно, освен това през цялото време беше умерено любезна. Като цяло - приятно пазаруване, чувстваш се така, както се чувстваш и пазарувайки зад граница. После излизаш от магазина и се сблъскващ с циганията, но както и да е...
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Май 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Поскъпване на хранителните продукти
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Пролетни бури удариха страната
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: