ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Дадоха подробности за превръщането на улица "Иван Вазов" в пешеходна
Автор: Диана Бикова 16:24 / 27.10.2022Коментари (6)7819
Община Пловдив направи стъпка напред в увеличаването на пешеходната зона в централната градска част. Проектът за превръщането на улица "Иван Вазов" в зона без автомобили беше представен в Общинския съвет на Пловдив. Главният архитект Димитър Ахрянов съобщи, че проектът вече е входиран в общината и се процедира, предаде репортер на Plovdiv24.bg.

Първоначалният проект обхваща "Иван Вазов" и улиците в Тютюневия град, където се предвижда реконструкция на пътните и тротоарните настилки заедно с елементи на градското обзавеждане. Арх. Ахрянов подчерта, че и в двата Общи устройствени плана от 2007 г. и сегашната преработка е записано, че зоната от НБ "Иван Вазов" до пл. "Централен" е пешеходна. Към този момент тази идея не е реализирана, но улицата липсва в транспортно-комуникационната схема. 

Целта е да се съхрани историческият облик на ул. "Иван Вазов". На първо място е необходимо да се създадат предпоставки за социализация и пълноценно визуално възприемане на историческите сгради. Уличното озеленяване ще бъде съхранено, тъй като улица "Иван Вазов" е паметник на парковото изкуство, обясни арх. Ахрянов. Настилките също ще бъдат запазени, а по възможност ще се възстанови част от старите настилки. Преценяване и създаване на баланс между автомобилно, пешеходно и велосипедно движение, въвеждане на единни пакети за градския дизайн и създаване на предпоставки за развитие на улицата като пространствено-функционално допълващо намиращите се в непосредствена близост учебни и детски заведения. 

"Улица "Иван Вазов" може да удължи пешеходната зона на града с още около 30%. Това би дало предпоставки на свързване на бъдещата социализация на река Марица към пешеходната зона на града" - коментира арх. Ахрянов.

Улицата е възлова, защото свързва гаровият площад, Тютюневият град, Цар-Симеоновата градина и площад "Централен". В началото на ХХ век улицата е била със земна настилка, сиенитени бордюри и тротоари от тикли, показват снимки от 1901 и 1906 година, а през 1912 г. от южната страна е имало канавки от естествен камък. През 1920 г. улицата е преименувана от "Станционна" на "Иван Вазов", през 20-те години започва изграждането на тютюневите складове. През 1927-1928 г. е направена реконструкция на улицата и е положена паважна настилка, като тази, която е по улиците "Карловска" и "Отец Паисий", а впоследствие е подменена със ситните павета 10/10 с дъговиден градеж. 

Анализът на съществуващото пътно движение, което преминава в момента от ул. "Авксентий Велешки" през "Цар Асен", показва, че може да бъде изместено през "Цанко Дюстабанов" двупосочно. Според обследването за достъпа до сградите се оказва, че зданията от кръстовището с "А. Велешки" към колелото до гарата са доста на брой и не е удачно тази част от улицата да е изцяло пешеходна. Само за две къщи в североизточния край на "Иван Вазов" ще се наложи да се осигури  достъп. 

Чрез намаляване на зоната за автомобили ще се разшири пешеходната. Два са вариантите за това - или изцяло спиране на автомобилното движение, или да се въведе модерното "споделено", като се осигури само едно платно за движещи се с ниска скорост коли, а останалото пространство да е предназначено за пешеходци и велосипедисти. 

Проектът от 2020 г. е преработен и в актуализирания вариант е заложено да се използва естествен камък. Зоната между ул. "Авксентий Велешки" и пл. "Централен" е повдигната и нивото на улицата се изравнява с двата тротоара. Участъкът от "А. Велешки" до колелото на гарата е стандартен, с по-ниско улично ниво, но габаритът на уличното платно за автомобили е намален от 12 метра наполовина, а останалата част е освободена за друг вид придвижване - пешеходно и велодвижение, обясни арх. Ахрянов.



Още по темата: общо новини по темата: 9
30.08.2023 »
28.08.2023 »
18.05.2023 »
31.10.2020 »
07.10.2020 »
07.10.2020 »
предишна страница [ 1/2 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Показва коментари на батка
премахни филтъра

0
 
 
И какво ще я правим като я превърнем в пешеходна? В момента тротоарите там са напълно достатъчни за да поемат пешеходния поток. Спирането на преминаване на коли от там автоматично ще натовари околните малки улички. Не знам тези идиоти общинските съветници мислят ли нещо изобщо...
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Май 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Искаме 47 милиона лева за Южен обходен колектор
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Тежък инцидент във Варна! Шофьор помете и уби на място пешеходец
Лято 2024
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: