"Ще построим паркинга, само ако има нужда от него", подчерта самият кмет Иван Тотев.
Припомняме, че в интервю за Plovdiv24.bg, авторът на проекта арх. Прокопиев подробно разказа за подземното съоръжение.
Строителството на обществен подземен паркинг под съществуващото езеро в рамките на бетоновото корито е обусловена от необходимостта да се осигури достъпна среда за всички посетители, смята авторът на проекта. Според него това ще бъде сериозен опит за разрешаването на проблема с автомобилния достъп и обслужването в Цар Симеоновата градина.
Предвиденият за изграждане обществен подземен паркинг под дъното на езерото ще е с капацитет до 170 автомобила. 8 ще са паркоместа за хора с увреждания. Съоръжението ще е на едно ниво, тъй като установените подпочвени води в зоната са технически проблем за реализиране на повече, каквато идея имаше в началото (вж. снимка номер 3, която онагледява първоначалната идея за паркинг с две нива), разясни Прокопиев.
Подземното съоръжение ще е разположено в проектните граници на езерото и съществуващото бетоново корито. Това условие е указано в плановото задание и прединвестиционното проучване с цел осигуряване на естествена среда за развитието на близко разположени дървесни видове. Главният подход към подземния паркинг ще е от ул."Авксентий Велешки".
Автомобилният достъп е решен чрез шлюзово разширение на платното за сметка на широкия 6.00 м тротоар и двупътна автомобилна рампа с ширина 7.50 м. Рампата е с бетонова настилка, наклон около 11% и предвидено подгряване на конструкцията против обледеняване. Предвидени са автоматични бариери и паркинг-автомати за контрол на достъпа.
В покривната конструкция над входа е предвидено зенитно осветление чрез светлинни куполи с диаметър 2.00м. Спазвайки нормите на Наредба № І з-1971 на МВР и МРРБ, при капацитет 170 автомобила и застроена площ около 5 600 кв.м e осигурен втори евакуационен автомобилен изход. Рампата е от източна страна, като в аварийни ситуации ще позволи извеждане на автомобили от подземното съоръжение чрез съществуващия паркинг на кафе-сладкарницата към ул. "Авксентий Велешки", сподели още архитектът .
Пешеходното обслужване на посетителите е осигурено чрез три вход-изхода, разположени в 40-метров достъп, отговарящи на нормите за евакуация в аварийна ситуация: основен автомобилен и пешеходен достъп през рампата и помещението на охраната, изход "Парк" чрез трираменна стълба и изход "Симфония" чрез стълба и асансьор, позволяващ ползване от хора с увреждания и детски колички. Влизането е предвидено с контрол на достъпа, а именно само за клиенти чрез чекиране на входните врати с билета от паркинга. Заплащането на престоя ще е безкасово, на паркинг банкомат, разположен преди изхода.
С цел по-добра визия на пространството под земята се предвижда изпълнение на инсталационен коридор по периметъра на паркинга, които прибира основната част от проводите на вентилационната, технологична част на фонтаните и силови мрежи на инсталациите. В общото пространство са разположени предимно осветителна и спринклерна уредби.
Съществен елемент от вентилацията на паркинга са отворите в покривната конструкция, оформени като елипсовидни острови във водната повърхност.
![]() | АНКЕТА: Подкрепяте ли изграждането на паркинг под езерото в Цар-Симеонова градина? За Против |
Още по темата (254): | |