- Господин Пашов, как така стана тази издънка с ремонта на бул. "България"? Започнахте, а сега Комисията за защита на конкуренцията спира работата. Не трябваше ли да изчакате да мине срокът за обжалване на избрания изпълнител на пътната настилка "Пътинженеринг" преди "Драгиев и ко" и "Сити газ" да разкопаят заради подземната инфраструктура?
- Не бих го определил като издънка. Всичко си беше подредено в програмата ни за координиране на строителството. На булеварда се работи по два договора. Двамата изпълнители са взаимно зависими, трябва да има координация между тях: след подземната инфраструктура минава пътната част. Не можем да разкопаем целия булевард от "Васил Априлов" до колелото на панаира и да чакаме да дойде някогаси пътен строител, за да възстанови платното. Добре бяхме координирали нещата, но дойде тази изненада с обжалването.
- Изненадани ли бяхте?
- Толкова коректно и прозрачно проведохме процедурата, че в съвсем минимален процент допускахме възможността за обжалване. Съобщавахме дори повече резултати от необходимото по закон, за да бъдат добре информирани участниците в конкурса. Правехме го с презумпцията, че, когато всички видят колко е прозрачно всичко, няма да има обжалване. Озадачен съм от реакцията на "Пътни строежи", а още повече от Комисията за защита на конкуренцията /КЗК/.
- Не е ли в реда на нещата след постъпването на жалбата комисията да прегледа конкурсната процедура под лупа?
- Веднага направихме аргументирано опровержение на жалбата. От решението на КЗК става ясно, че нашето становище изобщо не е взето предвид, а едностранно и, бих казал, безпринципно е взето решението за потвърждаване на санкцията "временно спиране". Учудва ме.
- Все пак не отчитате ли като грешка, че не изчакахте този срок?
- Е, и какво щеше да се случи?
- Просто нямаше да започне разкопаването заради подземната инфраструктура.
- Имахме договор с "Драгиев и ко" и смятахме, че избраният изпълнител на пътната част "Пътинженеринг" ще приключи за три месеца и половина. Един от аргументите на "Пътни строежи" като опонент на процедурата е, че предпочетената фирма няма да се справи с оферирания срок, при положение, че тяхната оферта е за осем месеца. Това е въпрос на договор и обществеността е наясно със срока, който е поет. А и три участници в конкурса са подали близки срокове. Три месеца беше предложението на сериозна фирма, строила автомагистрала "Хемус", четири месеца бяха предложили от "Драгиев и ко".
- Какво ще стане сега?
- Ще се възползваме от седемдневния срок за обжалване пред Върховния административен съд, защото според нас отсъденото от комисията не е обективно.
- Разкопан ли ще остане бул. "България"?
- Загубихме много ценно време. Още преди десет дни пътните строители можеха да започнат работа. До края на октомври щяхме да пуснем движението в този участък на северното платно. Сега трябва да се молим на метеоролозите да предсказват хубаво време. Търсим варианти за възстановяване на настилката - може да го направят "Драгиев и ко" или нещо друго ще измислим. Макар и да не реализираме булеварда в пълния му вид, до Нова година ще се опитаме да възстановим северното платно и да си пуснем нормално движението.
- Няма ли да се проточи много?
- Затова казвам, че решението на комисията е безотговорно. Да беше дошъл човек на място да погледне, да види, да вземе информация и тогава да каже дали това е от голям обществен интерес или е маловажно. Това не е квартална уличка, а основен булевард и част от републиканската пътна мрежа.