Първо, посочената в решението като основание, разпоредба на чл. 21, ал.1, т.23 от ЗМСМА оправомощава общинския съвет да решава други въпроси от местно значение, които не са от изключителната компетентност на други органи. В случая, решението по точка 1 има характер на декларативен акт с национално, а не с местно значение и е от изключителната компетентност на Народното събрание. Следователно, решението в т.1 е постановеното при липса на правно основание и е нищожно, поради липса на компетентност.
Второ, с точка 2 от Решение № 424 се призовава Народното събрание на Република България да вземе решение относно признаване геноцида над арменския народ в посочения период. Общинският съвет, като орган на местното самоуправление, няма правомощия да сезира Народното събрание за произнасяне с декларативни актове. Съгласно чл. 75, ал.1 от Правилника за организацията и дейността на Народното събрание, проекти за решения, декларации и обръщения могат да внасят единствено народните представители и парламентарните групи. Ето защо, атакуваното решение на Общински съвет Пловдив и в частта на точка 2 е лишено от основание и взето при липса на компетентност.
Губернаторът на Пловдив допълни, че счита, че така взетото решение Решение № 424 на Общински съвет Пловдив е нищожно, като постановено от некомпетентен орган.
Поради това той спира изпълнението на Решение № 424, взето с протокол № 18 от 04.10.2007 г. на Общински съвет Пловдив, като незаконосъобразно и ще сезира Административен съд - Пловдив за прогласяване нищожността на спряното решение.
Още по темата (4): | |