ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Няма да събарят Бетонния мост, само ще го реконструират! | ||||||
| ||||||
Около 321 млн. лева без ДДС ще са необходими за обновяването и рехабилитацията на жп възел "Пловдив", в който се включва 1200 метра повдигната железопътна линия от Коматевския възел, през река Марица, до булевард "България", както и пробивът на Централна гара. Това стана ясно на официалното представяне на проекта, по който работят община Пловдив и НКЖИ и за който Plovdiv24.bg пръв писа. Специално жп възел "Пловдив" е заключен между Скутаре, Крумово, гара "Филипово" и Централна гара. С разширяването на жп възела два общински проекта влизат в програмата "Транспорт" - преминаването на бул. "Васил Априлов" под Централна гара, както и направата на нов жп мост над Марица от Коматевския възел до бул. "България". На днешната презентация консултантът по проекта Илия Илиев обаче обясни, че с пробива на Централна гара няма да се премахва Бетонния мост, само ще бъде реконструиран. "Засега това са предвижданията ни", коментира Илиев. Предвижда се под Гарата да има трасе с дължина 900 метра между бул. "Васил Априлов" и ул. "Димитър Талев". Илиев разясни, че идейният проект предвижда още премахването на 3-те прелеза между гара Пловдив и гара Филипово. На тяхно място ще се направи естакада, обмисля се и спирка в района на ст. "Пловдив". Местната администрация проектира и автомобилен мост, който да бъде изграден до т. нар. стар жп мост над река Марица. Това ще бъде направено от община Пловдив, а по проекта по ОП "Транспорт" старият жп мост ще бъде премахнат и на негово място ще се изгради ново съоръжение. Градоначалникът Иван Тотев обясни, че реализацията на жп възел "Пловдив" ще даде възможност за решаване на различни градски задачи. Но и нещо по-важно, ще даде възможност за надграждане, тъй като чрез жп транспорт към Пловдив ще бъдат по-добре приобщени "Южен" и "Западен". По проекта предстои техническото проектиране, а реален старт и първа копка се очаква през 2017 г. Краят на строежа трябва да е през 2020-21 г. Проектът ще позволи и изключителното бързото придвижване от Пловдив до София за 45-50 минути или от Пловдив до Бургас за около час и 45 минути. |
Още по темата: | общо новини по темата: 23 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/4 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:Всички | Само на регистрирани | Моите | На приятелиПокажи и всички отговори
на 21.08.2015 г.
0
на 20.08.2015 г.
+1
на 20.08.2015 г.
+1
на 20.08.2015 г.
+2
на 20.08.2015 г.
+2
на 20.08.2015 г.
+3
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Новини от Пловдив:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Този плод предотвратява появата на рак и подобрява храносмилането
12:55 / 19.04.2024
Плодът, който прочиства кръвта от тежки метали
11:43 / 18.04.2024
Законовите права за работа и след пенсиониране
12:51 / 18.04.2024
Училище в Пловдив обяви прием в доста интересни паралелки
18:05 / 18.04.2024
Пациент изуми в Пловдив ендокринолог с нивото на кръвната си захар
15:12 / 19.04.2024
Участничка от "Фермата" се разходи из приказен Пловдив
19:41 / 18.04.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години? | ||
Д-р Гарабед Томасян (1549) | 16% | |
Спас Гърневски (1349) | 14% | |
Д-р Иван Чомаков (919) | 10% | |
Славчо Атанасов (2492) | 26% | |
Иван Тотев (2466) | 26% | |
Здравко Димитров (838) | 9% |