ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Нарекоха Пешеходния мост в Пловдив "срамен цирей" и "спрелият влак за Карлово"
Автор: Екип Plovdiv24.bg 12:51 / 25.11.2023Коментари (18)19133
© Plovdiv24.bg
"Аз и колегите от ППДБ в ОбС Пловдив започнахме да провеждаме консултации на тема Бюджет 2024 и една от приоритетните теми за нас е съдбата на Пешеходния мост. В тази връзка организираме разговори и с представители на Българската банка за развитие, която към момента е собственик на концесията на моста.

Много пъти сме коментирали, че важна за бъдещето за Пловдив е социализацията на река Марица, оформянето на паркови и пешеходни пространства около нея и задължително красив, модерен и открит Пешеходен мост", пише на профила си във Фейсбук новоизбраният зам.-председател на Общинския съвет Добромира Костова. И допълва:

"Аз лично наричам моста "Спрелият фургон“. Знам, че някои хора и медии му казват "Спрелият влак за Карлово“ и т.н., но аз не искам това недоразумение да бъде асоциирано с нещо положително като влак или жп транспорт, пък камо ли с родния град на Апостола.

Фургон си е на място. Фургон е с асоцииации за нещо грозно, остаряло и некачествено. Сегашният мост е срамен цирей за града ни и заслужава всякакви негативни определения.

Та за спрелия фургон:

- има сключен дългосрочен договор за концесия, от който остават още петнайсетина години. Годишната концесионна такса е умопомрачителните 12 000 лева. Т.е. толкова получава годишно Община Пловдив поради факта, че е било взето някога решение да се отдаде единствения пешеходен мост в града на концесия.

- От тази такса 12 000 на година дори бяха приспаднати 50% в две поредни години, заради кризата с Covid и дадената тогава възможност на всички концесионери в града да заявят отстъпка. Тогава съветниците на Демократична България гласувахме против тази отстъпка конкретно за Пешеходния мост, не защото нямаха желание да помогнем на бизнеса във времена на криза, а защото 12 000 на година така или иначе е много ниска такса за този обект.

- Броили сме магазините на моста, 60 са. Всеки един от тях плаща наем на концесионера, вероятно на пазарни цени за наеми на централна търговска улица.

- Колкото до концесионера, там нещата са по-сложни. Концесионерът е фалирал и Българската банка за развитие (ББР) в някакъв момент е станала собственик на концесията. За една банка е неспецифично да се занимава със стопанисване на търговски обект.

- Точно поради тази причина моментът е идеален да се направи опит да се прекрати концесията и същинското управление на моста да се върне в Община Пловдив. Банката няма интерес да управлява моста, тя търси финансова печалба и би била готова да продаде концесията веднага. Направили сме проучвания и прогнозираме сума в рамките на 4,5 милиона лева.

- 4,5 милиона лева, за да се върне владението на ключов обект в града е според мен целесъобразна сума, особено на фона на десетките милиони левове, които се харчат за далеч по-малко стратегически за Пловдив обекти.

- Разбира се, трябва да се направят подробни финансови анализи, за да видим дали всъщност не можем дори да прогнозираме печалба при хипотезата Общината да управлява моста от сега при сегашните условия до края на периода на концесията, за да бъде оправдана на 100% инвестиция от 4,5 милиона. Точно по тази причина продължаваме да организираме срещи с всички засегнати лица и институции, както и да анализираме наличната информация.

Много пловдивчани искаме от спрял фургон Мостът да се превърне в любимо място за рекреация, туризъм, бизнес и култура. Пловдив заслужава красив пешеходен мост от европейски тип.

В коментар добавям визуализации на "Капана Фест" и на Арх. Топалова, които са едни от изявените организации и общественици, работещи също по темата с Пешеходния мост".


Още по темата: общо новини по темата: 11
13.12.2023 »
13.12.2023 »
13.12.2023 »
08.12.2023 »
06.12.2023 »
05.12.2023 »
предишна страница [ 1/2 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Показва коментари на barone
премахни филтъра

+1
 
 
не безизвестният бизнесмен Ангел Стефанов и един бивш кмет “доктор” чомаков! то не бяха спирките на градски транспорт парцели до гробещния парк… само схеми взимаш нещо без пари и общината (тоест ние) го плащаме ама много дебело… ресто на кметчето и всичко е точно! така се оправлява всичко в тази държавичка!
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Април 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Бойни спортове
Лято 2024
Академично гребане и кану-каяк
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: