ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Ходене по мъките за пловдивчанин след онлайн покупка
Автор: Екип Plovdiv24.bg 13:54 / 24.03.2018Коментари (6)41420
Международен търговец, работещ у нас, отказва да възстанови стойността на закупена през онлайн магазин стока, която дава дефект в срока на гаранцията. За това сигнализира зрител на БНТ от Пловдив. Кои са механизмите за решаване на потребителски спорове, възникнали при пазаруване по Интернет, има ли тънкости в законодателството, които да ни лишат от възможността да се ползваме от потребителска защита?

През 2016-а година Николай Белев купува телевизор през онлайн магазин на международен търговец. Година по-късно стоката дава дефект и клиентът я връща за ремонт. При доставката обаче куриерът изпуска кашона.

Николай Белев: "Телевизора го внесохме, видимо по екрана не се виждаха никакви повреди, но след периода и по инструкция да получи стайна температура го включихме и се видяха пукнатини".

Така започва продължилата повече от пет месеца сага по търсене на отговорно лице за счупения телевизор. Николай не може да ползва потребителската защита, защото покупката е направена от името на фирма. Това автоматично го изключва от категорията потребител според българското и европейско законодателство.

Игнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център - България: "Тогава тази сделка няма да бъде защитена, няма да се ползваме от двегодишната законова гаранция, няма да имаме 14 дневния срок за връщане на стоката".

Стоян Мемцов – адвокат "Сдружение за правна помощ на потребителите": "Единствената възможност е, ако такова лице има, е всъщност да направи опит за извънсъдебно уреждане с конкретния търговец или да се обърне към съответния съд".

От европейския потребителски център напомнят, че всеки онлайн търговец е задължен на сайта си да има адрес и лице за контакт, а в общите условия на стоките е посочен и срока на гаранцията, който по закон е 2 години. Тя обаче важи само за потребители, които са физически лица. Ако пазарувате като юридическо лице, гаранционният срок е доста по-кратък.








Зареждане! Моля, изчакайте ...

Показва коментари на Jack Bauer
премахни филтъра

+4
 
 
"...При доставката обаче куриерът изпуска кашона..." според мен куриерската фирма трябва да носи отговорност за повредената при доставката стока. Какво общо има фирмата продала телевизора?!
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Април 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Изграждането на АМ "Тракия"
Политическо противоборство в САЩ
Бюджет 2024
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: