
ЗАРЕЖДАНЕ...
Държиков: Не може Пловдив да остане единственият град с твърдо едно левче на качване | ||||||
| ||||||
- Г-н Държиков, кога ще има високотехнологичен транспорт в Пловдив? Имам предвид електронното таксуване. - Самите автобуси вече са все по-висок клас и особено сега, в последно време, автобусите са на прилично ниво, нормално ниво за България. Тук идва темата за начина за таксуване. Самият аз смятам, може би за учудване на някои, че самият начин за таксуване не е толкова спешно да стане от утре, т.е. не е както да спре транспортът, важното е да има транспорт. За въвеждането на електронно таксуване има много деликатни отношения между общинската администрация, фирмата изпълнител, с която имаме договор, превозвачите. Всеки си има своите интереси и то с право. Общината иска да се въведе по-бързо електронното таксуване, включително и информацията на таблата по спирките, да се подсигурим при промяна на автобусите да може бързо и безпроблемно да се прехвърля оборудването от единия на другия, за да няма проблеми със спиране на даденото превозно средство. За извършване на тази дейност пък фирмата си иска съответното заплащане, а превозвачът иска всички тези процеси да не му се отразяват върху финансовите резултати на дружеството. Всичко става със срещи – аз съм се убедил, че със срещи, една, две, три, изглаждане. По-добре малко да се забави, то се е забавило 20 години, отколкото да се направи нещо, което да повтори печалните резултати от работата с други фирми. Тук вече работим за начина на видовете таксуване – освен, че ще бъде електронно, ние вече трябва да говорим и за подобряване на билетната система. Не може Пловдив да остане единственият град с твърдо едно левче на качване. Имаме решение на Общинския съвет, където са залегнали почасови, дневни, семейни и много други видове билети, но едно по едно те много внимателно трябва да се включват. Важното е да се върви напред. - Провели ли сте вече срещи с фирмата изпълнител за електронното таксуване? Или предстои? - Днес (б.а. - 5 май) ми е вторият работен ден и на всеки е ясно, че на втория ден няма как да се случи. Не става по телефона да кажеш: "Идвайте“. Това са сериозни срещи и за всяка среща трябва да има съответната подготовка. Особено за точно този вид срещи с фирма, която сключва договори за милиони, трябва да участват задължително на най-високо ниво и кметът, със съответните специалисти, фирмата, да се начертават плановете. Дори не съм сигурен, че само с една среща ще стане, но важното е да има разговори, двустранно или поединично, които да стигнат до някакво сечение, в което нещата най-накрая ще станат. Не е чак толкова трудно. Има модернизация, с предвидени приложения, които постепенно ще влязат. Младите хора са по-голям процент хора, които ще ползват тези приложения, а много голям процент от тези млади хора са студенти, които пък пътуват преференциално и с карта за 16 лева се движат. Трябва да се върви в тази посока и постепенно с времето хората да получават това, което искат. - Каква е Вашата програма минимум и какъв срок си поставяте, за да я изпълните? - Програма минимум е, когато участваш на олимпийски игри и си поставил за цел за тези 10 дни да спечелиш пет медала. Тук няма програма минимум. Тук се иска работа. Това, за което говорихме досега, е около 10% от нещата, които трябва да се свършат. Например от около 2 години имаме проблеми по различни причини с маркирането в града и преди дни са отворили офертите. Това е много голям проблем, актуален за безопасността на движението. Маркировка, антипаркинг колчета, осветлението, стълбовете – не трябва да оставяме нещата така. Освен ПТП-та, всеки ден има и вандалски прояви, умишлено увреждане на пътни знаци и други елементи на пътя. Минавам по някои участъци и виждам, че трябва да се подменя осветлението. Но разбирате, че всичко това е пари, а аз все не съм имал време и не съм запознат в детайли и по пера какво е заложено в бюджета в сектор транспорт. Ще използваме максимално това, което имаме. На въпроса – нямам програма минимум и максимум. Трябва да работим, в един добър екип и да свършим колкото се може повече работа. Да поддържаме добра комуникация с хората и те да виждат все по-добър транспорт. |
Още по темата: | общо новини по темата: 1149 |
предишна страница [ 1/192 ] следващата страница |
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив? | ||
Да (12748) | 55% | ![]() |
Не (7908) | 34% | ![]() |
Не мога да преценя (2345) | 10% | ![]() |
За контакти:
тел.: 0886 59 82 67
novini@plovdiv24.bg
гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg