
ЗАРЕЖДАНЕ...
1 април 2016 - 1 април 2017: Открийте разликите! | ||||||
| ||||||
Още в първите дни след миналогодишния 1 април обаче буквално заваляха сигнали за невярна информация, подавана от таблата, както и за масово неработещи табла. От Общината обещаха проверка за това не саботират ли шофьорите системата нарочно. Проблемът обаче се оказа по-сериозен и от "Организация и контрол на транспорта" излязоха със следното официално обръщение: "На 29.04.2016 г. UPS-ите в сървърната зала на Системата за управление на градския транспорт подадоха аларми за проблеми със захранването на контролния център. Незабавно бяха предприети мерки за установяване на състоянието на сървърите и другите устройства към засегнатите UPS-и. При проверката се констатираха грешки при работата на сървърите вследствие на настъпилата извънредна ситуация. Незабавно беше направена организация от екипи на ОП "Организация и контрол на транспорта" и "Индра Системас" С.А за установяване на пълния обем на щетите и отстраняване на възникналите проблеми във виртуалните машини, като се работеше дори и през празничните дни. За съжаление повредите върху системата се оказаха по-големи от първоначалните", гласеше то. Проблемите обаче се оказаха много по-големи и през юни заради несправяне с работата целият екип на испанската фирма "Индра системс" бе сменен. Новият получи двумесечен срок, в рамките на който системата да заработи. Така на 26 август от Общината официално обявиха, че системата за управление на градския транспорт в Пловдив е функционална. Междувременно обаче започна да се появява друг проблем - превозвачите започнаха да сменят автопарка си и от употреба излязоха оборудвани автобуси, което се отрази на точното отчитане на информацията по таблата. "Към момента (31 март 2017 година) таблата работят коректно", коментира за Plovdiv24.bg зам.-кметът по транспорт Златин Велев. По думите му и да има изключения, то те са единични случаи. Закъснения и несъответствия в подаваната информация също няма. "Имаме екип, който следи времето, следи и промяната на маршрутите", сподели той. Що се отнася до електронното таксуване пък, там процесът мина през дълго сертифициране и събиране на нужната информация. Въпрос на дни е въвеждане на електронни билетчета в автобусите и то по три пилотни линии. В зависимост от скоростта, с която пловдивчани ще свикнат с новия начин на таксуване, то ще бъде въвеждано поетапно и по останалите линии. Паралелно започна преназначаване на кондукторите като контрольори. Автоматите по спирките обаче, монтирани още през февруари миналата година, остават извън системата. Там проблемът е от друго естество - издаването на преференциалните карти (ученически, студентски и пенсионерски) по електронен път. "По наредба на МС всяка карта се получава срещу подпис и се завежда в регистър", поясни преди време Велев. "Вече сме изпратили запитване до министерството и изчакваме техния отговор ще може ли да зареждаме тези карти без подпис в регистъра. Ако не, то тогава част от продажбите ще се правят на гише, част през машините. Всяка една функция на машините по спирките е изтествана и работи, но преди реалния им старт трябва да се съобразим с българското законодателство ", коментира той. Абонаментни карти без преференции се издават и сега. Припомняме, че през март миналата година бяха гласувани и следните цени на билети и карти: 1. Билет за еднократно пътуване на хартиен носител без прекачване - 1 лев. 2. Билет за еднократно пътуване на хартиен носител с прекачване в рамките на 1 час - 1,50 лева. 3. Еднодневен билет за всички линии - един календарен ден - 4 лева. 4. Еднодневен билет за всички линии - 24 часа от първото валидиране - 5 лева. 5. Билети за 10 еднократни пътувания за всички линии - 9 лева. 6. Едноседмична карта -12,50 лева. 7. Едномесечна карта за една линия - 35 лева. 8. Едномесечна карта за всички линии - 50 лева. 9. 3-месечна карта за всички линии - 130 лева. 10. 6-месечна карта за всички линии - 260 лева. 11. 9-месечна карта за всички линии - 390 лева. 12. 12-месечна карта за всички линии - 520 лева. 13. Едномесечна преференциална карта за всички линии - 16 лева. 14. 3-месечна преференциална карта за всички линии - 48 лева. 15. 6-месечна преференциална карта за всички линии - 96 лева. 16. 9-месечна преференциална карта за всички линии - 144 лева. 17. 12-месечна преференциална карта за всички линии - 192 лева. 18. Еднократно пътуване чрез смарт карта (е-портфейл) - 1 лев. 19. Билет за нередовен пътник - стойността му излиза двадесеткратен размер на билета за еднократно пътуване без прекачване - т.е. 20 лева. На всеки, отказал да заплати билет за нередовен пътник, ще се съставя акт за установяване на административно нарушение. |
Още по темата: | общо новини по темата: 1149 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/192 ] следващата страница |
За контакти:
тел.: 0886 59 82 67
novini@plovdiv24.bg
гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg